خبرهای داغ:
امام جمعه هرسین:

ماه رمضان فرصتی برای ساختن فرهنگ دینی و انقلابی است

امام جمعه هرسین گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای ساختن فرهنگ دینی و انقلابی جامعه است که باید بیشترین استفاده را از این ایام کرد.
کد خبر: ۸۶۹۴۸۷۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرسین، حجت الاسلام روح اله باقری روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی هرسین اظهار داشت: در طول تاریخ تقابل و رویارویی فرهنگ ها با استفاده از شیوه ها و روش های گوناگون وجود داشته و در عصر حاضر نیز بصورت وسیع و گسترده در فضاهای مجازی و رسانه ها به آن پرداخته شده است.
وی اظهار کرد: اکنون بیشترین حجم عملیاتی که توسط غرب حمایت و مدیریت می شود متوجه کشورهای اسلامی و مذهب تشیع بخصوص در کشور ما بوده است.
امام جمعه هرسین تصریح کرد: استکبار تلاش می کند مردم را به سمت پوچ گرایی و توجه نکردن به ارزش ها و اخلاقیات هدایت کنند که در این میان نقش ادارات و نهادهای فرهنگی ملموس است و این موضوع نیز بارها توسط مقام معظم رهبری تحت عناوین مختلف مطرح و گوشزد شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا دشمنان محوریت تهاجم و نفوذ خود را بر انحراف و تغییر نگرش های فرهنگی و اعتقادی مردم قرار داده اند.
حجت الاسلام باقری در پایان گفت: نپرداختن به مشکلات فرهنگی آفت زا خواهد بود و توجه نکردن به این امر معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی را به دنبال خواهد داشت و از آن بعنوان گناه اجتماعی یاد کرد.
فرماندار هرسین نیز در این نشست گفت: حوزه فرهنگی بسیار گسترده است و شامل مباحث گوناگونی می شود و می بایست در سطح کلان به آن پرداخته شود.
یاور محمدی تصریح کرد: بخش اعظم فرهنگ توسط مردم اداره و مدیریت می شود و این موضوع باعث شده که مسئولان نتوانند به تنهایی انتظارات فرهنگی جامعه را برآورده کنند و همگرایی و وحدت مسئولان و مردم در این زمینه اثربخش خواهد بود.
تبادل نظر در خصوص برنامه های روز هرسین، شروع بکار شورای نظارت بر موسیقی و نمایش شهرستان در جهت چگونگی برگزاری موسیقی و تئاتر و برخورد قانونی با آیین های فرهنگی و هنری بدون مجوز، اجرای برنامه های فرهنگی در بوستان دانشجو و توسعه آن، انجام برنامه های فرهنگی در محله های حاشیه نشین از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.
ارسال نظرات