خبرهای داغ:
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خبر داد؛

شناسایی گونه های قابل استقراردر راستای استفاده از ظرفیتهای طبیعی استان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت:بسیاری از اقدامات ما از جمله عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت میگیرد
کد خبر: ۸۶۹۵۵۱۷
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری گلستان به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی ،صبح امروزمدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در نشست خبری درجمع خبرنگاران گفت:

 امروزه 18استان کشور در گیر معضل ریزگردهاهستند ، مشگلی که عامل اصلی بروز آن ، فشار بیش از حد به منابع طبیعی است که این خود منجر به تغییر اقلیم و بروز مشکلی به نام ریزگرد میشود.

وی در ادامه در خصوص اقتصاد مقاومتی و تاکید رهبری در این مقوله گفت: بسیاری از اقدامات ما از جمله عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در راستای انجام این تاکید معظم اله انجام میگیرد ، مبارزه با بیابانزایی در راستای اقتصاد مقاومتی جزو دستور کار در سطح استان است .

وی  به لزوم استفاده از ظرفیتهای طبیعی استان نظیر تقویت کشت گیاهان دارویی که هم موجب اشتغال و درآمد زایی میگردد اشاره کرده و گفت: در راستای استفاده از ظرفیتهای طبیعی استان  اقدام به شناسایی گونه های قابل استقرار در مناطق مختلف این استان داشته ایم.

مهندس قزل سفلو در ادامه به فعالیتهای آبخیزداری انجام گرفته در جهت جلوگیری از بروز سیل از جمله،احداث 160 مورد بندخاکی، 3پروژه مدیریت سیلاب ، 3 مورد پروژه های پخش سیلاب 120مورد سازه های بتنی و سنگ و ملات و 400مورد احداث سازه گابیون اشاره کرد.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری از جنگل کاری ،احیاء و توسعه جنگل در سطح 76000هکتار ،تراس بندی در بیش از 1300هکتار ، نهال کاری از نوع گونه های مثمر و علوفه کاری در اراضی شیبدار در سطح 2500هکتاردر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خبر داد.

وی در ادامه از دیگر اقدامات انجام گرفته در منابع طبیعی را  تراس بندی خواند و گفت:این عملیاتی است که در زمینهای بالای 14%میبایست به ان اقدام کرد و در استان 110000هکتار از اراضی میبایست تراس بندی شود.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار