خبرهای داغ:
در سالروز وفات حضرت خدیجه(س) برگزار شد؛

محفل انس با قرآن با حضور قاری ممتاز کشوری/تصاویر

در سالروز وفات حضرت خدیجه(س) دومین محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری ممتاز کشوری در ستاد سپاه نینوا گلستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۵۶۹۲
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام علی اکبر محمدی صبح امروز در  سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه(س) درمراسم محفل انس با قرآن کریم،اظهار کرد: یکی از مباحث بسیار مهم در مسائل اجتماعی، میزان و نحوه ارتباط انسانها و به عبارتی، دوستیها و روابط دوستانه با یکدیگر است چه بسا قرآن بهترین رفیق برای دنیا و آخرت انسان می باشد.

وی تلاوت ،فهم مفاهیم، عمل کردن و شاخص قرار دادن قرآن در عرصه زندگی را از راه های در آوردن قرآن از مهجوریت خواند و بیان داشت:خانه های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید.

وی درادامه  افزود:خانه‌ای‌ كه‌ در آن‌ قرآن‌ بسیار خوانده‌ و ذكر خداوند عزوجل بسیار شود بركتش‌ زیاد می‌گردد و چنان‌ اهل‌ آسمان‌ به‌ تماشای‌ او مشغول‌ می‌شوند، مثل‌ نگاهی می ماند كه‌ اهل‌ دنیا به ستارگان‌ درخشان‌ آسمان‌ می‌كنند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به کلام مولا امیرالمومنین(ع) در فهم قرآن اذعان کرد:قرآن بهار دلهاست در آن ژرف اندیشی کنید قرآن تبیان کل شیء است؛ یعنی قرآن دارای کلیاتی است که برای سعادت بشر کافی می باشدو عقل آدم را روشن می کند.

وی با بیان اینکه قرآن تنها کتابی است که اگر هزاران مرتبه خوانده شود خسته کننده نخواهد بود ،تصریح کرد:اهمیت فهم قرآن در عمل به آن است که امام علی (ع) می فرمایند:در مورد قرآن مواظب باشید تا غیر مسلمان در عمل به قرآن از شما سبقت نگیرد.

این مدرس حوزه در پایان به شاخص قرار دادن قرآن اشاره و خاطرنشان کرد:خودتان را بر کتاب خدا عرصه کنید در راه فرامین قرآن قدم بردارید و در قالب قرآن قرار دهید تا از فراز و نشیب ها در امان باشید.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها