مساجد محور فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی

احیای نقش محوری مساجد در گرو هماهنگی ارکان فعال در این حوزه است

استاد حوزه و دانشگاه مساجد را محور فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی دانست و گفت: احیای نقش محوری مساجد در جامعه اسلامی امروز در گرو همکاری و هماهنگی پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری، هیأت امنا و ائمه جماعات مساجد است.
کد خبر: ۸۶۹۶۸۱۶
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام بیاتی صبح امروز در همایش ارکان مسجد که به همت معاونت عملیات سپاه زرندیه و با حضور ائمه جماعات مساجد، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت، هیئت‌ امنای مساجد و تعدادی از مسئولین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نمازخانه سپاه ناحیه زرندیه برگزار شد با اشاره به مساجد و جایگاه اثرگذار آن در تربیت نسل دین مدار و مدافع ارزش های اسلامی گفت : مساجد خط مقدم در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن است.

وی افزود: با توجه به اینکه دشمن با مدرنترین و پر جذبه‌ترین روش‌ها و ابزار تبلیغی از دریچه ماهواره‌ها، فضای مجازی، اینترنت و ... لحظه به لحظه سعی در انحراف نسل جوان و نفوذ در دل آنان دارد لذا مساجد باید با روش‌های نوین تبلیغی برای جذب جوانان در مساجد تلاش ویژه کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر محوری بودن مساجد در برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی گفت: جدایی از مسجد به ویژه در جوانان باعث دوری آنان از ریشه‌های انقلابی می‌شود از این‌رو بایستی برنامه‌ها حول محور مسجد تعریف و اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین بیاتی ادامه داد: ائمه جماعات مساجد بایستی سعی کنند ارتباط بهتری و تنگاتنگ‌تری را با جوانان نسل امروز برقرار کنند تا بتوانند به نحو مطلوب‌تری بر آنان اثرگذاری داشته باشند، امام جماعتی موفق است که بتواند با تکنیک‌های برخورد با جوان و روان شناسی کودک آشنا باشد.

وی افزود: ارزش دادن به دیدگاه جوانان از طریق اعطای مسئولیت در هیئت امنا، نظرخواهی پیرامون برنامه‌های مسجد و واگذار كردن برخی از فعالیت‌های مسجد به جوانان از روش‌های جذب جوانان به مساجد است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شایسته است بزرگ‌ترها، اعضای هیئت امنا و امام جماعت، برای فعالیت‌های گوناگون مسجد، نظر جوانان را جویا شوند و در صورت امكان، پیشنهادهایشان را اجرا كنند چرا که این اقدام سبب خودباوری و احساس شخصیت در جوانان می‌شود و آنان از اینكه می‌بینند نظرهایشان در تصمیم گیری‌های مسجد اثر دارد، خوشحال و مسجد را از خود می‌دانند و در نهایت پیوسته در مسجد حاضر خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین بیاتی با بیان اینکه امام جماعت یکی از ارکان‌های مدیریتی مسجد است، گفت: برای موفقیت باید همه ارکان مسجد با امام جماعت همکاری داشته باشند و به تعبیر مقام‌معظم رهبری، امام جماعت مدیر طبیعی مسجد است باید با رعایت همه جوانب افراد حاضر در مسجد را مدیریت و در گزینش ارکان مسجد دقت داشته باشد.

وی افزود: امام‌جماعت، مهم‌ترین عضو مدیریتی مسجد است كه می‌تواند با برنامه‌‌ریزی و عملكرد درست، زمینه مناسبی را برای پیشبرد عوامل حضور مردم در مسجد، فراهم كند همچنین درباره حضور‌ جوانان در مسجد نیز عملكرد امام‌ جماعت، شخصیت ‌امام جماعت و چگونگی برخورد او با جوانان، در ایجاد و چگونگی نگرش جوانان نسبت به دین و مسجد بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات