خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام رفیعی بیان کرد؛

روایتی خواندنی از وصیت آیت‌الله مرعشی نجفی در مورد سجاده نماز شبش

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فرد تارک نماز حق خدا را نادیده می‌گیرد، به بیان روایتی خواندنی از وصیت آیت‌الله مرعشی نجفی در مورد سجاده نماز شبش پرداخت.
کد خبر: ۸۶۹۶۸۵۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والسملمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه باید از رحمت‌های الهی بهره‌مند شویم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم از رحمت گسترده الهی بهره‌مند شویم باید در معرض آن قرار گیریم.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم بارها به عنوان رحمان و رحیم خوانده شده است، بیان کرد: در آیه 56 سوره نور سه کار برای مشمول رحمت الهی شدن لازم دانسته شده است.

استاد حوزه علمیه قم اقدام نخست را توجه به نماز دانست و گفت: متاسفانه در برخی موارد نسبت به نماز اهمیت داده نمی‌شود که باید در این زمینه مسؤولان اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به کتاب 114 نکته از نماز حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، تصریح کرد: در این کتاب نکات بسیاری در خصوص نماز به صورت جذاب جمع‌آوری شده است. البته کتاب‌های زیادی در خصوص نماز نوشته شده اما باید بررسی شود آیا به همین نسبت اهتمام به نماز نیز افزایش یافته است یا نه.

رفیعی با اشاره به اهتمام تمام ادیان به برپایی نماز خاطرنشان کرد: حتی کافران و بت‌پرستان نیز عبادتی همچون نماز در مقابل بت‌های خود داشتند، پس نماز عبادتی مشترک بین تمام ادیان است.

وی با بیان اینکه جوانان یک دهم وقتی که در فضاهای مجازی صرف می‌کنند را به نماز و عبادت اختصاص دهند، گفت: عبادتی پر تبلیغ‌تر از نماز نداریم و هر روز 70 مرتبه در روز دعوت به نماز می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم از خداوند دو چیز برای ذریه خود خواست، که نخست امامت و مسئله دوم نماز بود، گفت: اگر مردم به نماز اول وقت مقید باشند قطعا شاهد خواهند بود که در زندگی ایشان گشایش ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرد تارک نماز حق خدا را نادیده می‌گیرد، خاطرنشان کرد: فرد تارک نماز با فرد کافر برابر دانسته شده است.

رفیعی اضافه کرد: به پیامبر گرامی اسلام فرمودند که جوانی دزدی می‌کند و نماز می‌خواند و ایشان فرمودند که نماز او را هدایت کرده و این کار را کنار می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله مرعشی نجفی به فرزند خود وصیت کرد سجاده‌ای که 70 سال بر روی آن نماز شب خوانده است را با وی دفن کنند، تصریح کرد: جوانان نباید به دلیل مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستند با نماز قهر کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام صادق(ع) فرمودند که نماز موجب نشاط انسان می‌شود، یکی از آثار نماز نشاط آوری، غم‌زدایی و رفع افسردگی است.

وی اعتدال را از دیگر آثار نماز عنوان کرد و افزود: نماز روح انسان را پالایش می‌دهد و مانند نهر جاری مرتب انسان را تطهیر می‌کند.

رفیعی با بیان اینکه زندگی بدون معنویت زندگی حیوانی است، گفت: اگر دین وجود نداشته باشد حیات حیوانی می‌شود؛ اگر می‌خواهید مورد رحمت خداوند قرار بگیرید نماز را در اولویت قرار دهید.

وی با تاکید بر اینکه نماز اساس دین بوده و موجب رشد و تکامل است، خاطرنشان کرد: نماز عبادت گسترده‌ای است که روزانه پنج مرتبه انجام می‌شود و امیدواریم که خداوند ما را از نمازگزاران واقعی قرار دهد.
ارسال نظرات