خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری گفت:

صلح امام حسن (ع) از پیچیده ترین رویدادهای تاریخ اسلام است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری گفت: صلح امام حسن (ع) از پیچیده ترین رویدادهای تاریخ اسلام است.
کد خبر: ۸۶۹۷۹۸۶
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
حجت الاسلام فرهاد بهرامی در گفتگو با با خبرنگار خبرگزاری بسیج از ناحیه عشایری استان کرمانشاه، با تبریک میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) ، صلح امام حسن (ع) را از پیچیده ترین رویداداهای تاریخ اسلام دانست.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری گفت: از آن زمان تا کنون ناظران و نویسندگان درباره آن نظرات و دیگاه های مختلفی داشته اند و برخی از مورخان به دلیل وابستگی به خاندان ناپاک اموی سعی در لوث کردن انگیزه های مقدس اهل بیت داشته اند.
حجت الاسلام بهرامی در ادامه گفت: در زمان صلح عده ای اعتراض کردند و به امام گفتند شما در زمان امیر المومنین (ع) جلودار بودید چرا حالا صلح کردید؟ آن حضرت فرمودند: من همان انسان هستم شماها عوض شده اید.
مسئول دفتر نمایندگی در ناحیه عشایری گفت: مهمترین عوامل صلح امام حسین (ع) این بود که بیم آن می رفت جنگ با معاویه موجب به خطر افتادن دین شود و از طرفی روم شرقی آماده حمله به مرزهای اسلام بود و حمایت نکردن مردم و خیانت فرماندهان موجب صلح امام حسن (ع) شد .
بهرامی در پایان گفت: با این وجود ارزش و جایگاه والا و ارزشمند امام حسن مجتبی (ع) در دفاع از دین و مبانی اسلام بر هیچ کس پوشیده نیست.
ارسال نظرات