خبرهای داغ:
معاون اداره‌کل بنیاد شهید فارس:

۸۰۰ هزار برگ سند فرهنگی از شهدا در استان فارس جمع‌آوری شد

معاون اداره‌کل بنیاد شهید فارس از جمع‌آوری ۸۰۰ هزار برگ سند فرهنگی از ایثارگران و شهدا در استان خبر داد و گفت: تمامی این اسناد به مرکز اسناد بنیاد شهید ارسال شده است.
کد خبر: ۸۶۹۹۱۰۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱

علی محمدی از جمع‌آوری 800 هزار برگ سند فرهنگی از ایثارگران و شهدا در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: اصل این اسناد به مرکز اسناد بنیاد شهید ارسال شده و یک نسخه از کپی آنها در بنیاد شهید استان فارس نگه‌داری می‌شود.

وی با بیان اینکه فرایند جمع‌آوری اسناد مربوط به شهدا فرایندی طولانی مدت است، گفت: خانواده شهدا و دیگر افرادی که سندی از شهید در اختیار دارند می‌توانند با مراجعه به بنیاد شهید محدوده زندگی خود مراجعه و اسناد را تحویل دهند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید استان فارس افزود: اسنادی که مشمول این امر می‌شوند شامل وصیت‌نامه، مکاتبات، تالیفات و هر نوع سند فرهنگی دیگری است که متعلق به شهدا باشد.

محمدی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس و شهدا بخش مهمی از تاریخ این سرزمین را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری این اسناد به حفظ این بخش از تاریخ کمک بسیار شایانی می‌کند و علاوه بر آن راه را برای پژوهش در عرصه دفاع مقدس فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: به تازگی با تصویب هیئت دولت تهیه بانک جامع اطلاعاتی اسناد و آثار ایثارگران انجام این امر به طور کامل در اختیار بنیاد شهید قرار گرفته و درواقع تکلیف قانونی برای پرهیز از موازی کاری دیگر بخش‌ها در این موضوع است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار