در همایش مودت ناحیه کمیجان مطرح شد

شبکه ‌های اجتماعی ابزار مناسبی برای پیش برد اهداف جنگ نرم

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: شبکه ‌های اجتماعی، ابزار مناسبی برای پیش برد اهداف جنگ نرم هستند چراکه به طرز چشمگیری به بی‌هویتی افراد منجر شده است.
کد خبر: ۸۶۹۹۹۱۳
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
به‌گزارش خبرگزاری بسیج، همزمان با میلاد كریم اهل بیت امام حسن‌مجتبی(ع) گردهمایی سالانه مودت با حضور فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت ناحیه كمیجان به همراه خانواده‌ها و سرگروه‌های حلقه‌های صالحین این ناحیه در سالن ورزشی مدرسه فاطمیه برگزار شد.

در این مراسم خواهر عاشق‌حسینی، در نهضت روشنگری ویژه بانوان ضمن اشاره به اهمیت اركان خانه و خانواده به نقش و وظیفه اصلی زن در این عالم پرداخت و گفت: زنان همان وظیفه پیامبران را برعهده دارند و نقش و وظیفه اصلی آنان هدایت، تربیت و انسان سازی است كه سه شرط اصلی آن عشق ورزیدن به همسر، فرزندان و بندگان خدا، صبر داشتن و محبت است.

وی افزود: یكی از عوامل طلاق و جدایی، پائین آمدن آمار ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج رواج بی‌رویه استفاده از شبكه‌های اجتماعی است چراکه شبكه‌های اجتماعی ما را از واقیعت‌ها دور كرده است.

این کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد: تاثیر شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی فضای مجازی بر خانواده‌ها یک تاثیر یک جانبه نبوده، بلکه چند جانبه است متاسفانه استفاده از شبکه‌های اجتماعی در اجتماع ایران به طرز چشمگیری به بی‌هویتی افراد منجر شده و تا جایی پیش رفته که باعث از هم پاشیدگی خانواده‌ها شده است.

عاشق‌حسینی ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی، در حقیقت اجتماعاتی مجازی هستند که افراد را گرد هم می ‌آورد و امکان ارتباط افراد به آسانی فراهم می‌شود، شبکه های اجتماعی، که امروزه در بسیاری از نقاط، کاربرهای زیادی را به خود اختصاص داده اند ابزار مناسبی برای پیش برد اهداف جنگ نرم هستند.

وی در پایان با تاکید به راهكارهای كم كردن آسیب‌های این شبكه‌ها گفت: باید در صدد افزایش معنویت، محبت و دوستی بین همسران و فرزندان خود باشیم چراكه امروز دو نقطه ضعف كم شدن میزان روابط عاطفی و پایین آمدن معنویت در خانواده‌ها عامل اصلی نفوذ و استفاده بی رویه در خانواده‌ها از شبكه‌های اجتماعی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات