خبرهای داغ:
امام جمعه قم:

هر صدایی برخلاف مسیر ضد رژیم صهیونیستی خیانتی بزرگ است/لزوم تدبیر مسوولان برای حفظ جان سربازان

امام جمعه قم گفت: روز قدس حرکتی مقابل سیاست‌های تفرقه‌انگیزانه و ضد اسرائیل است و هر صدایی برخلاف این مسیر بلند شود، خیانتی بزرگ است.
کد خبر: ۸۷۰۰۲۵۰
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قم با اشاره به مفاهیم و معانی تقوای الهی، اظهار کرد: مردم از تقوا گاهی محدودیت و در تنگنا قرار گرفتن را می‌فهمند اما در قرآن نقطه مقابل این برداشت ذکر شده است که هرکس تقوای الهی را پیشه کند خداوند برای او راه برون رفت از مشکلات و تنگناها را قرار می‌دهد.

وی افزود: در حقیقت بی تقوایی است که موجب به بن بست رسیدن می‌شود و تقوا مصداق هدایت الهی و ذکر خدا است، هرکس از تقوا و هدایت الهی اعراض کند زندگی برای او سخت خواهد شد.

امام جمعه قم با اشاره به تفسیر آیه 11 سوره صفّ گفت: در این آیه به تجارتی اشاره شده که انسان را از عذاب دردناک می‌رهاند و به صورت سوالی این مطلب برای مردم مطرح شده است.

وی افزود: وقتی به این شکل مطلب مطرح می‌شود که بارها در قرآن از آن استفاده شده، مخاطب مطلب را بهتر می‌پذیرد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه تجارت در سنت قرآنی نسبت به مفهوم تجارت در بین مردم متفاوت است، خاطرنشان کرد: انسان در این دنیا نمی‌تواند کاسب نباشد، هر رفتاری که انسان در این دنیا انجام می‌دهد نوعی کسب است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه قم با اشاره به فضیلت شب‌های قدر، لزوم توجه و اهتمام به قرآن و فهم آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: شب‌های قدر فرصت خوبی است تا درک و فهم خود را نسبت به قرآن و اهل بیت بیشتر کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به هفته قوه قضائیه، نقش شهید بهشتی در شکل گیری انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: شهید بهشتی فعال‌ترین فرد در تدوین قانون اساسی و مدیرترین فرد در اداره مجلس خبرگان قانون اساسی بود.

وی با تاکید بر اینکه شهید بهشتی اسطوره عزت و افتخار بود، به روز جهانی قدس اشاره کرد و افزود: روز قدس روز کابوس اسرائیل است اما غالب سران کشورهای اسلامی نه تنها از این فرصت برای ضربه زدن به اسرائیل استفاده نمی‌کنند بلکه گاها زمزمه ارتباط با این رژیم غاصب را دارند.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: رژیم آل سعود در ادامه اهداف آل یهود کاری کردند که نظر از سمت اسرائیل به سمت جنگ بین کشورهای اسلامی برگردانده شد و این خیانتی بزرگ به جهان اسلام بود.

وی با تأکید بر اینکه امروز هر صدایی برخلاف مسیر ضد اسرائیل بلند شود خیانتی بزرگ است، تصریح کرد: روز قدس حرکتی مقابل سیاست‌های تفرقه‌انگیزانه است.

امام جمعه قم با اشاره به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، اظهار کرد: نظام حاکم بر بحرین در ادامه تلاش برای هویت زدایی از جامعه این کشور اقدام به سلب تابعیت رهبران شیعیان بحرین کرده‌اند در حالی که مطابق میثاق نامه سازمان ملل هیچ کشوری نمی‌تواند از شهروند خود سلب تابعیت کند که این اقدام خشم مردم و علما را در پی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: حکام بحرین گام دیگری به سوی سرنگونی نظام دیکتاتوری خود برداشتند چراکه هیچ کس با توسل به زور نمی‌تواند مردم را از حق خود منصرف کند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به دیدارهای صمیمی با رهبر انقلاب در ماه رمضان، منویات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت تقدیر از هنرمندان ارزشی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: هنر اگر در خدمت دین و حفظ آبروی نظام باشد ارزشمند است وگرنه هنرمندی که در قالب هنر آبروی مردم و ملت خود را می‌برد و فرهنگ خود را به تمسخر می‌گیرد هیچ ارزشی ندارد.

وی همچنین با اشاره به جان باختن تعدادی از سربازان کشور گفت: جان باختن عده‌ای سربازان کشور حادثه‌ای بسیار غمبار بود مسؤولان برای حفظ جان فرزندان میهن تدبیر لازم را بیاندیشند.
ارسال نظرات