عدم نظارت کافی عامل پرداخت حقوق‌های نجومی

لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم، برخواسته از اتاق فکر آل‌سعود و صهیونیسم است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم توسط آل خلیفه، برخواسته از اتاق فکر آل سعود و صهیونیسم است ولی با این کار تیشه به ریشه خودشان می‌زنند.
کد خبر: ۸۷۰۰۳۱۰
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک که در مصلی بیت‌المقدس برگزار شد پس از دعوت نمازگزاران به تقوی الهی لازمه درک شب‌های قدر را داشتن آمادگی قلبی دانست و اظهار داشت: خودسازی و رسیدن به قرب الهی از ویژگی‌های شب‌های قدر است که آحاد جامعه به خصوص جوانان باید از این فرصت برای حرکت به سوی کمال بهره ببرند.

وی افزود: مومنان باید با خلوص نیت در این شب‌ها از دنیای مادی فاصله گرفته و احسان و نیکی را در قلب‌های خود جایگزین کینه و حسد ورزی کنند، شب‌های قدر، زمانی برای راز و نیاز وخلوت با معبود، شب زنده‌داری و شکرگزاری از خداوند است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و 72 نفر از یاران انقلاب اسلامی تصریح کرد: شهادت شهید بهشتی و یارانش جریان انقلاب را خالص و راه آرمان‌های امام راحل(ره) و شهیدان انقلاب را هموار کرد این شهید والامقام معمار قوه قضائیه است و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به همت و تدبیر و هوشیاری وی به نتیجه رسید.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: شهید بهشتی با تلاش‌های خود قوه قضائیه‌ای عدالت خواه، پاک سرشت، امین و صادق را بنا نهاد و در زمان حیات گرانقدرش، تاثیر به سزایی در پیروزی انقلاب اسلامی در جبهه‌های مختلف داشت.

وی افزود: شهادت شهید بهشتی نیز انسجام داخلی را برای ایران اسلامی به همراه آورد به گونه‌ای که میلیون‌ها نفر در جریان شهادت این عالم بزرگ دنیای اسلام سوگواری کردندف شهید بهشتی شخصیتی تاثیرگذار برای جریان انقلاب اسلامی بود که کوردلان را بر آن داشت تا دست به جنایتی عظیم زنند و با انفجار دفتر حزب جمهوری یاران انقلاب اسلامی را به شهادت برسانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: قوه قضائیه عدالت‌خواه، پاک صفت، امین و خدمتگزار را از اولویت‌ها و اهداف شهید بهشتی بود و امروز نیز دستگاه قضائیه باید در انجام وظایف خود آرمان‌هایی را که در قانون اساسی آمده در دستور کار خود قرار دهد و در زمینه پیشگیری از جرم و نظارت بر اجرای قانون فعال باشد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به حقوق‌های نجومی برخی از مدیران و مسئولین گفت: پرداخت حقوق‌های نجومی در نتیجه نبود نظارت کافی است چراکه برخی از بانک‌ها و شرکت‌هایی که به بیت‌المال دسترسی دارند اقدام به پرداخت‌های نجومی و پاداش‌های کذایی می کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی برای دفاع از مظلومین و مستضعفین شکل گرفت نه پرداخت حقوق‌های کذایی، اگر امکانات به شکل عادلانه توزیع شود خیلی از خانواده‌ها دچار فقر نمی‌شوند، زمانی که عدالت نباشد جامعه دچار فقر می‌شود برای رفع این مهم نیازمند توجه هرچه بیشتر دولت، بازرسی و دستگاه‌های مسئول است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: پرداخت‌ها و دریافت‌ها از بیت‌المال باید مشروع باشد، این پرداخت‌های غیر معقول و بی‌حساب و کتاب دور از انصاف است ظلم به خون شهدا، انقلاب و مردم است، در این زمینه بازرسی کل کشور باید نظارت و برخورد داشته باشد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: اساس پرداخت‌ها باید قانون و مقررات باشد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید برای پاداش‌ها و پرداخت‌ها سقف مشخص تعیین کنند و قوانینی در مجلس مصوب شود که امکان فرار از آنها وجود نداشته باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به رکود اقتصادی موجود در کشور افزود:هزاران میلیارد تا پایان سال گذشته به نقدینگی کشور افزوده شد که متاسفانه این امر رکود اقتصاد کشور را به همراه خواهد داشت، همه موظف هستیم در برابر پولی که دریافت می‌کنیم کار مفید ارائه دهیم و در برابر بیت‌المال مسئول هستیم باید به این مطلب آگاه باشیم که کار، تلاش، تولید و فعال سازی واحدهای صنعتی از مهمترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر و روحانی بزرگوار بحرین را لکه ننگی بر دامن جوامع ضد حقوق بشری است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: آل‌خلیفه با همدستی رژیم کودک‌کش سعودی پنج سال است که جوانان بحرین را به خاک و خون کشیده و با دستگیری عالمانی همچون آیت‌الله عیسی قاسم و به شهادت رساندن شیخ نمر‌ها تیشه به ریشه خودشان می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: عربستان ام‌الفساد جریان‌های به وجود آمده در بحرین است ولی باید بدانند دین اسلام با این حوادث ضعیف نمی‌شود، بلکه با شهادت عالمان بزرگ و مسلمانان، اسلام بیشتر گسترش پیدا می‌کند، شهادت شیخ نمر باقر النمر و فرزندان شیخ زکزاکی باعث عزت بیشتر آنان در بین مسلمانان شده و دشمن جنایت کار را رسوا کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات