خبرهای داغ:
حجت الاسلام رفیعی:

ریشه بدبختی مسلمانان اطاعت نکردن از پیامبر(ص) است

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: ریشه تمام بدبختی‌های مسلمانان از صدر اسلام تاکنون مخالفت با دستورات پیامبر(ص) بوده است.
کد خبر: ۸۷۰۵۸۹۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام ناصر رفیعی، بعد از ظهر یکشنبه در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: اطاعت از پیامبر(ص) همان اطاعت از خداست و ریشه همه بدبختی‌های مسلمین بعد از حیات پیامبر(ص) دوری از دستوران ایشان است.

وی افزود: اگر مسلمانان غدیر را فراموش نکرده بودند و امامت حضرت علی(ع) را می‌پذیرفتند اهل بیت(ع) این همه مورد ظلم و ستم قرار نمی‌گرفتند و شهید نمی‌شدند و حاکمان ظالم عباسی و بنی امیه بر مردم حاکم نمی‌شدند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آثار اطاعت از پیامبر(ص) اظهار داشت: یکی از ثمرات اطاعت از رسول گرامی اسلام، مورد رحمت خدا قرار گرفتن و ثمره دیگر نیز داخل شدن در بهشت است.

وی با بیان اینکه اگر از اوامر پیامبر(ص) اطاعت نشود مسلمانان به فتنه گرفتار می‌شوند، گفت: همنشینی با رسول الله(ص) در بهشت از دیگر ثمرات اطاعت از وی است.

حجت الاسلام رفیعی با تأکید براینکه تمام بدبختی مسلمین از مخالفت با پیامبر(ص) است اضافه کرد: یکی از بزرگ‌ترین مصادیق مخالفت با پیامبر(ص)، خیانت است که در زمان حیات ایشان به نحوی انجام می‌شد و امروز هم طور دیگری صورت می‌گیرد.

وی گفت: کشیدن کاریکاتور و نوشتن کتاب و شبهه ایجاد کردن درباره شخصیت نورانی پیامبر اسلام(ص) همگی از مصداق‌های خیانت در دنیای امروز است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه گرفتار شدن به عذاب از جمله نتایج عدم اطاعت از پیامبر(ص) است، اظهار داشت: در زمان حیات پیامبر(ص) برخی موضوعات مانند رفتن بدون اذن به خانه پیامبر(ص) و مأنوس شدن با وی باعث آزار ایشان می‌شد و امروز هم آزار پیروان اهل بیت(ع) و شیعیان و مقابله با مکتب اهل بیت(ع) مصداق آزار و اذیت رسول الله(ص) است.

وی تأکید کرد: پیامبر بارها فرمودند هر کسی اهل بیت من را اذیت کند مرا آزرده است و هر کسی نیز مرا بیازارد موجب آزار خداوند شده است.

حجت الاسلام رفیعی اضافه کرد: امروز هم اگر کسی ادعای ارتباط با امام زمان(عج) کند و از وظایف واقعی که در مقابل امام زمان(عج) دارد سرپیچی کند باعث آزار امام شده و آزار امام نیز، آزار پیامبر(ص) و خداوند است.

وی جدال کردن و ایجاد شبهه را از دیگر مصادیق آزار پیامبر(ص) و مخالفت با ایشان برشمرد و گفت: برخی افراد واقعاً سئوالی دارند و به دنبال جواب آن هستند اما برخی هدفشان جدال کردن و ایجاد شبهه است.

ارسال نظرات