خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت امام رضا(ع):

ظلمى که در فرهنگ غرب به زن شده در تمام دوران تاریخ بى‌سابقه است

مسئول نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) گفت: هیچ مکتبی به اندازه اسلام، ارزش و کرامت انسان را والا نمی داند و ظلمی که در فرهنگ غربی به زن شده است و برداشت غلطی که از زن در آثار فرهنگ و ادبیات غرب وجود دارد در تمام دوران تاریخ بی سابقه است.
کد خبر: ۸۷۰۶۷۱۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

ظلمى که در فرهنگ غرب به زن شده در تمام دوران تاریخ بى‌سابقه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام اسماعیل شریعت نژاد در گفتگویی به مناسبت 21تیر ماه روز ملی عفاف و حجابگفت: امام خمینی(ره) پیام‌آور ارزشهای الهی درباره حجاب و عفاف می‌فرماید: «توجه داشته باشید حجابی که اسلام قرار داده است برای حفظ ارزش‌های شماست. هرچه را که خدا دستور فرموده است- چه برای مرد و چه برای زن- برای این است که آن ارزش‌های واقعی که اینها دارند و ممکن است به واسطه وسوسه‌های شیطانی یا دست‌های فاسد استعمار پایمال شوند این ارزشها زنده بشوند.

وی در ادامه گفت: امام خامنه ای می فرمایند: هیچ مکتبی به اندازه اسلام، ارزش و کرامت انسان را والا نمی داند و ظلمی که در فرهنگ غربی به زن شده است و برداشت غلطی که از زن در آثار فرهنگ و ادبیات غرب وجود دارد در تمام دوران تاریخ بی سابقه است. اسلام می خواهد که رشد فکری، علمی، اجتماعی، سیاسی و بالاتر از همه فضیلتی و معنوی زنان، به حد اعلی برسد و وجودشان برای جامعه و خانواده بشری به عنوان یک عضو حد اعلای فایده و ثمره را داشته باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام رضا(ع) تصریح کرد: اسلام زن را انسانی کامل و دارای همه حقوق و مسئولیت های بشری می داند که می تواند با حفظ و پرورش گوهر وجود خود به بالاترین موقعیت های معنوی پرواز کند. زن در این جایگاه کوثر، یعنی سرچشمه همه خوبی ها و برکات دنیا و آخرت است.

وی با اشاره به قرآن کریم درباره حجاب تاکید کرد: حجاب عبارت است از یک نحوه احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن که نامحرمان او را از دید حیوانی ننگرند. در قرآن علت و فلسفه حجاب را چنین ذکر می‌کند که: "ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین"، یعنی برای اینکه شناخته نشوند و مورد اذیت واقع نگردند، چرا که آنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند و حرمت دارند.

شریعت نژاد در پایان گفت: مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی‌قید و شرط زن و مرد در جامعه است. این اختلاط به ضرر جامعه، مردان و بخصوص به ضرر زنان است. حجاب به هیچ‌ وجه مزاحم و مانع فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و علمی نیست.


ارسال نظرات