خبرهای داغ:
نمونه ای از تفکر اصلاحاتی صاحبان فیش های نجومی:

رکورد دار دریافت پاداش را هم بشناسید/ پاداش سالانه یک مدیر برابر با حقوق بیست و پنج سال یک کارگر!

بنابر اطلاعات موجود، با تقسیم این مبلغ بین هفت نفر عضو هیات مدیره، متوجه میشویم که هر یک از آنها علاوه بر دستمزد سالیانه، مبلغ دویست و پنجاه میلیون تومان پاداش دریافت کرده اند. این میزان پاداش از پاداش پرداختی بزرگترین بانکهای خصوصی کشور هم بیشتر است.
کد خبر: ۸۷۰۶۷۲۵
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از 598شرکت "فروسيليس ايران (سهامي عام)"، بر اساس مصوبات مجمع عمومي نود و چهار، پاداش هيئت مديره را بیش از يك ميليارد و هفتصد میلیون تومان در نظر گرفته است كه اين ميزان پاداش به اعضاي هيئت مديره (که تنها در انحصار یک خانواده است) در طول نيم قرن فعاليت بورس اوراق بهادار تهران بي‌ سابقه بوده است.

بنابر اطلاعات موجود، با تقسیم این مبلغ بین هفت نفر عضو هیات مدیره، متوجه میشویم که هر یک از آنها علاوه بر دستمزد سالیانه، مبلغ دویست و پنجاه میلیون تومان پاداش دریافت کرده اند که با یک حساب ساده میتوان پی برد این مبلغ پاداش برابر با حقوق سیصد کارگر (بر اساس حداقل دستمزد هشتصد و دوازده هزار تومانی امسال) و یا به بیان دیگر برابر با حقوق بیست و پنج سال یک کارگر است.



جالب است بدانید این میزان پاداش از پاداش پرداختی بزرگترین بانکهای خصوصی کشور هم بیشتر است. نکته دیگر آنکه بنیان گذار این شرکت در دوران اصلاحات به مدت چهار سال عضو شورای مشورتی وزیر صنایع و معادن بود.

این را هم بدانید که بر اساس مصوبه مجلس در مهر ماه نود و چهار ،پاداش هیات مدیره شرکتهای سهامی عام نباید از سقف سه درصد سودی که در همان سال به صاحبان سهام پرداخت میکنند تجاوز کند و برای هر عضو موظف هیات مدیره این میزان نباید از معادل یک سال حقوق پایه وی بیشتر شود.

جا دارد نهادهای مسئول به صورت قاطع علاوه بر حقوقهای نجومی، پاداشهای نجومی را هم رصد و رسیدگی کنند.
انتهای خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها