حجاب تبیین کننده هویت انسانی زن مسلمان است

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله گفت: حجاب و عفاف مهمترین شاخصه زن مسلمان و تبیین کننده هویت انسانی زن مسلمان است.
کد خبر: ۸۷۰۶۹۸۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

اعظم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به نقش حجاب در ارتقاء جایگاه زنان در جامعه گفت: پوشش یکی از خواسته‌های فطری انسان است و از آنجایی که اسلام به سلامت فرد و جامعه توجه ویژه‌ای دارد می‌خواهد تمامی لذت‌ها در چارچوب شرعی خود یعنی در کادر ازدواج قرار گیرد.

وی افزود: اسلام برای اینکه فرد و جامعه از اضحملال فرهنگی و هویتی در امان باشد سفارش صریح به بحث حجاب و عفاف در جامعه دارد چراکه حجاب باعث می‌شود که نگاه‌های هوس آلود و آزار رسان به زن کاهش یابد و اجتماع فقط برای کار و فعالیت باشد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله تصریح کرد: حجاب نگهبان ارزش‌های زن مسلمان است، ارزش‌هایی همچون تقوا، عفت، نجابت، وقار، پاکی، شرافت، فضیلت، صلابت و متانت زن مسلمان را نگهبانی می‌کند از این‌رو اسلام تمامی این ارزش‌ها را در پوشش و حجاب می‌تواند به دست آورد و با آرامش به ایفای نقش خود در جامعه بپردازد.

محمدی با اشاره به لزوم حفظ حجاب از سوی زنان برای مصونیت اجتماعی گفت: حجاب در دنیای پر چالش امروزی راهی برای حضور و مشارکت اجتماعی زن و همچنین بستری برای رشد و شکوفایی استعدادهای او برای ایفای نقش مهم و موثر در جامعه است.

وی افزود: حجاب برای زن مسلمان نه تنها باعث ارتقاء جایگاه اجتماعی او می‌شود بلکه زبان صریح و گویایی خواسته‌های زن مسلمان در جامعه است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله تصریح کرد: همه بررسی‌های صورت گرفته در طول تاریخ نشان داده که بدحجابی و ولنگاری در جامعه چگونه زمینه فساد را به وجود می‌آورد، با زاده شدن فساد بنیان خانواده‌ها متلاشی می‌شود و در نتیجه طلاق شاهد افزایش بزهکاری در جامعه خواهیم بود و حتی با ایجاد تشویش افکار در بین اعضا خانواده شاهد ترویج اعتیاد خواهیم بود.

محمدی با اشاره به دیگر نتیج بی‌حجابی در جامعه گفت: بداخلاقی، بیکاری و در نهایت انحراف و ناهنجاری‌های رفتاری و اخلاقی ناشی از بی‌توجهی زنان به حفظ حجاب و عفاف شکل می‌گیرد که همه این موارد بدبختی فرد و خانواده را به دنبال خواهد داشت با این اوصاف درمی‌یابیم که حجاب چگونه باعث سعادت و نیک بدبختی مردان و زنان جامعه در دنیا و آخرت خواهد شد.

وی با اشاره به اثرگذاری برنامه‌های اجرایی در راستای ترویج حجاب در جامعه افزود: حجاب ارزنده‌ترین ثمره فرهنگی اجتماعی در تمدن ایران اسلامی است پس اشاعه و تعمیق آن در جامعه نیازمند آموزه‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه دانشگاه و اجتماع است و در کنار تمانی این آموزش‌ها الگوبرداری این فرهنگ نیاز به درونی و نهادپذیری آن در وجود افراد است.

نهادهای فرهنگی برای ترویج فرهنگ حجاب در جامعه بسیج شوند

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله تصریح کرد: این مسئله بدون شک بایستی با مشارکت و توجه همه نهادها و دستگاه‌ها به صورت مستمر و هدفمند انجام شود.

محمدی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمن گفت: باتوجه به هجمه فرهنگی دشمن و استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود برای مبارزه با بحث حجاب و عفاف ضرورت دارد تمامی سیاست و راهکارها با اولویت این موضوع تدوین شود.

وی افزود: تاکنون اقدامات خوبی انجام شده ولی کافی نیست چراکه دشمن با تمام قوا وارد شده و برای مقابله همه دستگاه‌های فرهنگی ما هم باید با تمام قوا وارد شوند و نسبت به آگاه‌سازی جامعه به امر مثبت اجتماعی و اخلاقی حجاب و عفاف و تاثیرات منفی عدم رعایت این مسئله اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله تصریح کرد: یکی از برنانه‌های بسیج جامعه زنان بسط و توسعه عفاف و حجاب از طریق شبکه‌های حلقات صالحین و اجرای طرح توانمندسازی مربیان صالحین، اساتید، فرهنگیان، دانشجویان و تمامی اقشار بسیجی جامعه است.

محمدی در ادامه گفت: همچنین طرح توانمندسازی مادران در مسائل تربیتی، فرهنگی و اجتماعی است، اجرای طرح چهره به چهره، آموزش سبک زندگی در طرح‌های دخترانه و مادرانه، همایش‌ها، نشست‌ها، کلاس‌های مهارت‌آموزی با حضور اساتید مجرب از جمله اقداماتی است که در این راستا صورت گرفته است.

وی افزود: در جلسات ماهیانه حلقات صالحین در تمامی گروه‌های سنی به دنبال طرح مسائل مربوطه و در نهایت تدوین این موضوع به عنوان گفتمان قالب هستیم.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله تصریح کرد: بایستی از فرصت‌های پیش‌روی برای تبیین رسالت خویش استفاده کنیم و یکی از فرصت‌های پیش‌رو هفته عفاف و حجاب است، گفتمان‌سازی عفاف و حجاب در محافل و مجالس و از طریق تریبون‌های مختلف می‌تواند در نشر و گسترش آن اثرگذار باشد.

محمدی یادآرو شد: موضوع بحث در این هفته و به صورت مستمر در مناسبت‌ها، کارگاه‌ها و آموزش‌ها مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت فراهم سازی بستری مناسب برای برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر از هفته عفاف و حجاب کلید خواهد خورد.

وی افزود: معرفی الگوهای حجاب و عفاف به جامعه، برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها، دوره‌های توانمندسازی همه و همه در راستای این موضوع خواهد بود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله تصریح کرد: اقشار مختلف جامعه در تمامی برنامه‌های تدوین شده تا پایان سال به نقش‌آفرینی و آگاه‌سازی مردم در این زمینه خواهند پرداخت، معرفی ابعاد شخصیتی اسلام از جمله حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و دیگر زنان صدراسلام و زنان معاصر خود که همان الگوهای قرن سوم هستند می‌توانند با حفظ عفاف و حجاب تاریخ بشریت را رقم بزنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات