خبرهای داغ:
نماینده سازمان ملل:

ایران برای مقابله با ریزگردها تنها نیست

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با ریزگردها تنها نیست و سازمان های بین المللی در کنار این کشور قرار دارند.
کد خبر: ۸۷۰۶۹۸۸
|
۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، گری لوییس که به همراه رییس سازمان حفاظت از محیط زیست برای رسیدگی به موضوع ریزگردها به کرمانشاه سفر کرده بود؛ در جلسه ای در استانداری کرمانشاه این مطلب را عنوان کرد.
وی از پدیده گرد و غبار که استان های مرزی ایران را تحت تاثیر قرار داده با عنوان بحران یاد کرد و اظهار داشت: ایران در طول سال های گذشته تلاش کرده که با کمک وزارت امور خارجه و سازمان ملل یک همکاری بین المللی برای مقابله با ریزگردها ایجاد کند.
نماینده مقیم سازمان ملل متحد در تهران، با بیان اینکه موضوع ریزگردها بحرانی منطقه ای است و حتی برخی از کشورهای آفریقایی نیز درگیر این موضوع هستند، عنوان کرد: برای مقابله با این بحران باید راهکارهایی کوتاه مدت در نظر گرفت و برای حل آن در درازمدت نیز برنامه داشت.
گری لوییس اقدام بین المللی ایران در یک سال گذشته برای مقابله با ریزگردها را قابل توجه دانست و گفت: تلاش برای اخذ سه قطعنامه سازمان مللی برای مبارزه با ریزگردها و برگزاری نشست های بین المللی را از جمله اقدام های موثر ایران در یک سال گذشته است.
وی بر لزوم ارایه راهکارهای بین المللی اشاره کرد و اظهار داشت: مالچ پاشی، کاشت درخت، مدیریت کشاورزی، آگاه سازی افکار عمومی و استفاده از جوامع بومی از جمله راهکارهای پیشنهادی برای مقابله با ریزگردها است.
نماینده مقیم سازمان ملل در تهران عنوان کرد: متاسفانه هسته های اصلی تولید گرد و غبار در عراق در تصرف داعش هستند و ما تنها می توانیم برای مناطقی که در اطراف هورالعظیم هستند چاره اندیشی کنیم.
هوای امروز کرمانشاه برای بیست و یکمین روز در سال 95 از حالت استاندارد خارج شد و برای دومین بار به حد بحران رسید.
دید افقی امروز شهر کرمانشاه به حدود سه هزار متر کاهش یافت و آلودگی هوا 4.5 برابر حد استاندارد بود.
ارسال نظرات