خبرهای داغ:
نماینده مجلس:

پرداخت های نامتعارف با ساده زیستی رهبرمعظم انقلاب منافات دارد

نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت های نجومی و حقوق های نامتعارف، با ساده زیستی دولتمردان که مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، منافات دارد.
کد خبر: ۸۷۰۶۹۹۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
فرهاد تجری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه گفت: در مساله پرداخت حقوق های نامتعارف اشخاصی که گیرنده آن هستند هم علت و هم معلول این امرند، زیرا اگر می دانستند که این وجه های دریافتی مشروع و قانونی نیست امری نابخشودنی است و باید با این متخلفان برخورد شود.
وی اظهار کرد: در این خصوص اگر مصوبه های به ظاهر قانونی نیز وجود داشته باشد اما در ماهیت غیرقانونی است و دولت به عنوان ذی مدخل، مجری و ناظر بر این امر، باید در این خصوص وارد عمل شود و با این امر برخورد کند.
وی بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که مدیران آن به صورت غیر متعارف چنین حقوق های بالایی را دریافت کنند و از این رو باید هم به صورت مدنی جبران شود و هم دستگاه قضا نیز با این امر برخورد کند.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان نیز هرجا که نیاز است باید چنین قوانین، مقررات و مصوبه هایی را اصلاح کنند تا شاهد پرداخت های نامتعارف و حقوق های چند صد میلیونی نباشیم.
تجری گفت: مساله پرداخت های نامتعارف باید ریشه یابی شود و در این خصوص، دولت نخستین دستگاهی است که باید در این امر ورود ییدا کند و پس از آن نوبت به غیر دولتی ها، بازرسی، نظارت و دیوان محاسبات می رسد.
وی ادامه داد: دستگاه ناظر باید طوری عمل کند که با چنین تخلفاتی برخورد کرده تا توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ساده زیستی در نظام جمهوری اسلامی را عملی کنیم.
رییس جمهوری روز دوشنبه در بیانیه مهمی خطاب به ملت شریف ایران که در پی گزارش مربوط به پرداخت های نامتعارف به برخی مدیران صادر شد، تاکید کرد: حساسیت افکار عمومی و رسانه ها به پرداخت های نامتعارف قابل ستایش است و دولت از این فرصت برای ساماندهی نظام شفافیت اطلاعات بهره خواهد برد.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در این بیانیه با ابلاغ این دستور که 'لایحه اصلاح نظام حقوقی پرداخت ها با رفع خلاء های قانونی با فوریت تهیه و همچنین دستگاه ها موظف به انتشار حداقل و حداکثر حقوق مدیران کشوری و لشکری شوند' اضافه کرد که با کسی عقد اخوت نبسته ام، مبارزه با فساد و رانت در نظام اداری و اقتصادی را تا ریشه کن شدن ادامه می دهیم.
ارسال نظرات