خبرهای داغ:
گزارشی از اردوهای جهادی؛

اردوهای جهادی مصداق بارز ایثار و فداکاری در کنار جهاد و مبارزه با نفس است

در روز عید سعید فطر نیز برخی از این گروه‌ها در قالب اردوهای جهادی در روستاهای محروم مانده‌اند و کمک به همنوعان خود را به حضور در منازل خود در شهرها ترجیح داده‌اند
کد خبر: ۸۷۰۷۰۵۰
|
۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از فارس اردوهای جهادی مصداق بارز ایثار و فداکاری در کنار جهاد و مبارزه با نفس و رذیلت‌هایی است که انسان را از مسیر سعادت به شقاوت و نیستی کشیده و از یک دانشجوی ساده بسیجی در بارگاه لایزال الهی یک بنده ویژه و نورچشمی می‌سازد.

دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های گنبدکاووس مطابق هر ساله پس از فراغت از امتحانات پایان ترم و شروع تعطیلات تابستانه کمربند همت و غیرت را محکم می‌بندد و عزم خود را برای استقرار عدالت اجتماعی در حد توان خود جزم می‌کنند.

امسال نیز در هوای گرم تابستان و در ماه مبارک رمضان این گروه‌ها با عزمی راسخ‌تر عازم روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته شدند تا ضمن جهاد با نفس برای پیشرفت و آبادانی روستاها دوشادوش آنها تلاشی وصف‌ناپذیر داشته باشند و روزه‌های سراسر بندگی خود را با تنی خسته و دلی مسرور از رضایت الهی در کنار این مردمان باصفا افطار کنند.

در روز عید سعید فطر نیز برخی از این گروه‌ها در روستاهای محروم مانده‌اند و کمک به همنوعان خود را به حضور در منازل خود در شهرها ترجیح داده‌اند و در تلاش هستند تا دستورات رهبری و رسالت‌های خود را به عنوان دانشجو که قلب تپنده جامعه است و یک بسیجی که همواره حامی محرومان است به فعلیت و اجرا برساند.

دانشجوی ترم شش رشته آمار دانشگاه گنبدکاووس با اشاره به حضورش برای نخستین بار در اردوهای جهادی و روستاهای کمتر توسعه یافته و محروم اظهار کرد: احساس من امروز در کنار بچه‌های پرتلاش روستا جز خوشحالی و سرور نیست و واقعاً احساس می‌کنم قلبم برای این مردم مهربان می‌تپد.

فیروزه باستان با بیان اینکه تجربه عید سعید فطر در کنار صفا و صمیمیت مردم روستا وصف ناشدنی است، افزود: مردم در روستاهای کمتر توسعه یافته اغلب با حقوق خود نیز آشنا نیستند و در برخی اوقات برای مطالبه حقوق قانونی خود در چارچوب‌های تعریف شده نیز اقدامی نمی‌کنند و همین موجب شده تا برخی از کاستی‌ها به طور واقعی حتی به مسوولان امر منعکس نشود.

وی با تأکید بر رایگان بودن خدمات ارائه شده توسط اردوهای جهادی خاطرنشان کرد: خوشحال هستیم که برنامه‌های ما با استقبال خوب و بی‌نظیر مردم روستا روبه‌رو شده است و امیدواریم با ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات اردوهای جهادی با کمک مسوولان بتوانیم بخشی از مشکلات زیرساختی و فرهنگی روستاهای محروم را مرتفع کنیم.

این دانشجوی جهادگر که در روستای آبادان تپه مشغول به جهاد است با تأکید بر فقدان امکانات آموزشی و تفریحی لازم در روستا گفت: با توجه وسعت و پراکندگی روستای آبادان تپه متأسفانه حتی یک پارک در این روستا ساخته نشده است تا نوجوانان و نونهالان از آن برای تفریح استفاده کنند و مرکز آموزشی هم به دور از فضای سکونت و در مجاورت جاده اصلی و در محل خطرناکی قرار گرفته است.

باستان در تشریح مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان این روستا نیز تأکید کرد: دانش‌آموزان این روستا در دروس پایه از جمله ریاضی بسیار ضعیف هستند و نیاز است معلمان تخصصی و با تجربه‌ای را برای ارتقای سطح آموزشی و علمی این روستا حتی به صورت مقطعی اعزام کرد.

دانشجوی ترم چهار رشته برق الکترونیک دانشگاه آزاد گنبدکاووس  با تبریک عید سعید فطر به همه گلستانی‌ها به ویژه دانشجویان و دانش‌پژوهان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان سرسبز گلستان اظهار کرد: تجربه حضور در اردوهای جهادی برای سومین بار بسیار شیرین است.

عماد سرگزی تکرار حضور در این اردوهای عاشقانه را مایه افزایش علاقه به مردم روستاها دانست و اضافه کرد: هیچ وقت از حضور در میان این مردم باصفا و تلاشگر و تلاش برای رفع محرومیت و ایجاد توسعه و پیشرفت روستاهای کمتر توسعه یافته و محروم خسته نخواهیم شد و امروز در اولین روز بعد از ماه مبارک رمضان و در عید سعید فطر در روستاها مانده‌ایم تا بگوییم برای تداوم حضور در همه لحظه‌ها آماده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه حرکت‌های جهادی در میان دانشجویان موجب افزایش روحیه معنویت می‌شود، گفت: دانشجویان جهادی در ابتدا با نفس خود مبارزه و جهاد می‌کنند تا بتوانند در برابر خواهش‌ها و امیال نفسانی خود ایستادگی کنند و سپس با تجلی صفات رحمانیت خداوند در وجود خود به مردمان بی‌ریا، پاک و مومن روستاها و مناطق محروم کمک کنند.

دانشجوی ترم چهارم رشته کامپیوتر دانشگاه کوثر گنبدکاووس  با اشاره به اینکه در اردوی جهادی امسال که دومین بار حضور اوست به عنوان مربی بازی و قصه‌گویی کودکان حاضر شده است، گفت: همیشه دوست داشتم بتوانم روزی در کنار مردم روستا به ویژه کودکان و نوجوانان جشن عید را برپا کنیم و امسال عید سعید فطر این فرصت را به ما داد تا این آرزوی ما محقق شود.

معصومه اربابی با تأکید بر اینکه در کنار فعالیت‌های عمرانی که دانشجویان آقا زحمت آن را در اردوهای جهادی مجزا می‌کشند نباید فعالیت‌های فرهنگی فراموش شود، افزود: امروز محرومیت‌های فرهنگی و عقیدتی در برخی موارد بسیار بیشتر از محرومیت‌های اقتصادی و مالی است و این خود مانع رشد و پیشرفت اهالی روستا در ابعاد مختلف می‌شود.

وی توجه بیشتر مسوولان فرهنگی به روستاها را خواستار شد و اضافه کرد: شیوع برخی مشکلات در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و استفاده از ماهواره هرچند بسیار کمتر از برخی مناطق شهری و مناطق پرخطر است اما اگر هرچه زودتر برای رفع این مشکلات چاره‌اندیشی نشود بسیار آسیب‌زا و در آینده هزینه‌آفرین خواهد بود.

دانشجوی ترم چهارم رشته کامپیوتر دانشگاه کوثر گنبدکاووس عید سعید فطر را مصداق شکرگزاری از توفیق بندگی در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: دانشجویان جهادی در این روز و در کنار مردم روستا خداوند متعال را دو منظوره شکر خواهند کرد که هم توفیق روزه‌داری را به آنها عطا کرده و هم توفیق خدمت‌گزاری به مردم شریف روستاها نصیب آنها شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها