خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش آموزی شهید ابوعمار بندرترکمن خبر داد؛

بازسازی 23 مدرسه به دست 100 نفر از دانش آموزان بندر ترکمن

افتتاحیه اردوهای طرح هجرت 3 دانش اموزی بندرترکمن احضور دانش آموزان وجمعی از مسولین شهرستان درسالن اجتماعات آموزش وپرورش برگزارشد.
کد خبر: ۸۷۰۷۸۸۳
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان، محسن فتحی در مراسم افتتاحیه هجرت 3شهرستان با اشاره به آیین نامه واهداف طرح هجرت3 اظهارداشت:این طرح به منظور پیشگیری وکاهش ناهنجاری های اجتماعی فرهنگی از طریق غنی سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه های سازندگی از 20تیرماه در بندرترکمن آغاز می شود

وی افزود:در این طرح کارآفرینی،تقویت حس مسولیت پذیری ومشارکت دانش اموزان در اولویت برنامه هاقرار داردکه دانش آموزان به فعالیتهایی از قبیل تعمیرات،بازسازی،طراحی ونقاشی مدارس خواهند پرداخت.

مسئول بسیج دانش آموزی شهید ابوعمار بندرترکمن تصریح کرد: با توجه به محدودیت مدارس دراجرای برنامه های متنوع وجذاب اوقات فراغت ،استفاده از اردوهای دانش اموزی ظرفیت بهتری برای ایجادرغبت وجذابیت در دانش اموزان ایجاد می کند.

فتحی با اشاره به تعداد مدارس شرکت کننده در این طرح اذعان داشت:تاکنون 90درصد از مدارس شهرستان برای اجرای این طرح در راستای مرمت وبهسازی مدارس،مراکز آموزشی و ورزشی اعلام آمادگی کردند که تعداد عرصه های این اردو 17مدرسه روستایی و6مدرسه شهری خواهد بود که با اولویت بهسازی مناطق روستایی انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد:با توجه به مقارن بودن این طرح با ماه مبارک رمضان امسا ل،افتتاحیه اردوهای هجرت انجام شد که پس از پایان ماه رحمت فعالیت دانش اموزان در مدارس آغاز شود.

رییس آموزش و پرورش بندرترکمن در این مراسم گفت::طرح هجرت3 تمرین اجتماعی شدن را در بین دانش اموزان آموزش می دهد.

وی در جمع دانش اموزان شرکت کننده طرح هجرت3 اظهارداشت:طرح جهادی هجرت3 طرح تمرین اجتماعی شدن را در بین دانش اموزان آموزش می دهد.

مسعود بیدل نامنی با اشاره به مهمترین مزایای این طرح افزود:دانش اموزان طی تعامل با گروه هم سالان خود در رقابتی دوستانه ومحیطی صمیمی از نقاط ضعف یکدیگر باخبر شده وبه تقویت نقاط مثبت خویش می پردازند.

وی تصریح کرد:این طرح شروعی برای عرصه کار وتلاش در بین دانش اموزان است تا ذهن وفکر بچه ها را به سمت معیشت وکار وتلاش برده وموجب دور شدن افکار منفی ومزاحم در این سنین حساس شود.

نامنی اذعان داشت:استفاده از نیروی جوان در راستای سازندگی روح وجسم را پرورش داده واحساس خوشایند ومطلوبی را برای دانش اموزان ایجاد می کند.

رییس آموزش وپرورش بندرترکمن بیان کرد:برای بهسازی مدارس ورنگ آمیزی خاصه تهیه رنگ برای کلاسها سعی شود براساس جنسیت دانش اموز ودوره تحصیلی انان کلاسها رنگ امیزی شود چرا که رنگ امیزی مطلوب موجب احساس خوب برای دانش اموزان شهد تا سال تحصیلی پرنشاطی را آغاز کنند.

وی ابراز داشت:مسولیت کار ونظارت این طرح درمدارس ،مدیران هستند که باید نظارت لازم را دراجرای کار وتلاش دانش اموزان داشته باشند.

نامنی با تشکر از کلیه افرادی که سال گذشته در طرح هجرت 2شرکت کردند با اشاره اینکه این طرح حس وفکر خوب را به بچه ها منتقل می کند یادآورشد: امسال در پایان این طرح از بهترین طرح انجام شده تقدیر به عمل خواهد آمد لذا دانش آموزان به این نکته توجه لازم را داشته باشند که کار خود را با مهارت وزیبایی هر چه تمامتر انجام دهند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها