خبرهای داغ:
رئیس شورای اسلامی استان قم:

شورای اسلامی استان با احداث نیروگاه برق در قم مخالف است

رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: از منظر زیست‌محیطی، احداث نیروگاه جدید را با طراحی و ساختار پیشنهادی به صلاح شهر قم نمی‌دانیم.
کد خبر: ۸۷۱۰۵۲۸
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
شورای اسلامی استان با احداث نیروگاه برق در قم مخالف است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اعلام نیاز استان قم به تولید برق برای مصارف صنعتی و خانگی، اظهار داشت: استفاده از روش‌های غیر قابل دفاع که محیط زیست و سلامت مردم را تهدید می‌کند مورد نظر و موافقت شورای استان نیست.

رئیس شورای اسلامی استان قم، ناکارآمدی و اثرات نامطلوب زیست‌محیطی نیروگاه‌های فعلی را از مهم‌ترین دلایل مخالفت با انجام این شکل از کار دانست و افزود: استفاده از روش‌های نوین مانند انرژی‌های خورشیدی که با عنوان انرژی‌های پاک در جهان مطرح است، بهترین و تنها گزینه موجود است که می‌بایست به سمت آن رفت.

وی ادامه داد: روش‌های دیگری نیز مانند CHP امروزه در جهان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که در کشور ما هم کاملاً انجام شدنی است و به مراتب اثرات زیست محیطی کمتری دارد.

وی به استفاده از روش دیگری که با خطوط انتقال آب قابل انجام است اشاره کرد و گفت: در کل کشور و همچنین استان قم این کار قابل انجام است و تا چند هزار مگاوات برق را از این روش می‌توان تولید کرد.

بختیاری تصریح کرد: حرف اصلی ما رعایت اقتضای محیط زیست و سلامت مردم است که باید حتماً در هر پروژه‌ای مبنا و اصل غیرقابل تغییر باشد.

وی از نیروگاه فعلی برق قم که به گفته تمامی کارشناسان اثرات نامطلوب اقلیمی در بخش‌های استان داشته یاد کرد و تاکید کرد: نیروگاه پیشنهادی، قطعاً سوخت مصرفی بسیار زیادی خواهد داشت که با توجه به تجربه موجود نباید اقدام به ایجاد یک منبع دیگر آلودگی و تخریب محیط زیست کرد.

رئیس شورای اسلامی استان، موضوع تثبیت کربن و کاهش گازهای CO2 را از جمله موضوعات روز دنیا دانست که در تکالیف سازمان‌های بین‌المللی دنیا قرار دارد که کشور ما هم در قانون برنامه ششم و سیاست‌های ابلاغی محیط زیست ملزم به رعایت و انجام آن است.

وی بالا رفتن هزینه‌های زیست محیطی و سلامت عمومی این پروژه را از هزینه‌های تولید برق آن بیشتر دانست و خاطر نشان کرد: از منظر زیست محیطی، احداث این نیروگاه را به صلاح شهر قم نمی‌دانیم.

بختیاری ادامه داد: در شهرداری‌ها هم کشور به سمت تولید انرژی از طریق زباله سوزها رفت و با انجام این کار کمک خوبی به سلامت مردم و کاهش آلودگی آب‌های زیر زمینی و آلایندگی‌ها کرد.
ارسال نظرات