خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

قم قابلیت تبدیل‌شدن به قطب "تجاری‌سازی علوم انسانی" در کشور را دارد

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: شهر مقدس قم با وجود نهادها و مراکز متعدد حوزوی و دانشگاهی به شدت قابلیت تبدیل‌شدن به قطب تجاری‌سازی علوم انسانی در کشور را داراست.
کد خبر: ۸۷۱۱۲۰۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
قم قابلیت تبدیل‌شدن به قطب
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام علی ذوعلم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر، بیش از چهارصد موسسه علمی و پژوهشی، همچنین ده‌ها مدرسه علمیه و نهاد دانشگاهی در کلان شهر مذهبی قم وجود دارد که در عرصه‌های گوناگون علوم انسانی به ویژه آن‌ها که ارتباط بیشتری با علوم دینی دارند، مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: این ظرفیت بسیار قابل توجه می‌تواند به قطب شدن استان قم در زمینه تجاری‌سازی علوم انسانی که امروز یکی از نیازهای مهم کشور است، کمک شایان توجهی کند که البته باید در این راستا برنامه‌ریزی خوب و هوشمندانه‌ای داشت.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین تلاش هدفمند و برنامه‌ریزی شده به‌منظور تجاری‌سازی علوم انسانی را یکی از راهکارهای مهم در زمینه اشتغال‌زایی در کشور و مهار موج بیکاری عنوان کرد و گفت: با توجه به این که امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها و مسئولان کشور را مسئله شغل نسل جوان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان تشکیل می‌دهد، بنابراین فراهم‌سازی بسترهای تجاری‌سازی علم می‌تواند تا حدود زیادی به رفع این دغدغه و کمک به حل مشکل بیکاری در کشور کمک کند.

ذوعلم بیان کرد: البته باید توجه داشت که این مسئله‌ای نیست که یک‌شبه و صرفاً با یک یا دو دستورالعمل و بخشنامه انجام شود، چه آن که مثل هر مقوله علمی و فرهنگی دیگر، امری تدریجی است که بیش از هر چیز نیازمند عزم و اراده ملی و به میدان آمدن نخبگان علمی و پژوهشی کشور می‌باشد.
ارسال نظرات