خبرهای داغ:
یادداشت؛

حجاب و عفاف ضامن سلامت خانواده و جامعه اسلامی

نوع لباس مردم در جامعه می تواند معرف شخصیت، مکتب و هدف آنها باشد.
کد خبر: ۸۷۱۳۹۷۷
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، امروز سعادت بشر در گرو عمل به احکام الهی که حتی در مورد اخلاقیات به جزئیات پرداخته است.

خداوند در سوره مبارکه احزاب حتی در مورد نحوه ی سخن گفتن زنان جامعه ی اسلامی که با چه لحنی با جنس مخالف و نامحرم صحبت کنند دستور داده است.

خداوند در آیه 59 سوره احزاب می فرماید: ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مومنان بگو روسری های بلند بر خود بیفکنند این (عمل) مناسب تر است تا (به عفت و پاکدامنی) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند.

این آیه فرمان حجاب می دهد، با تهدید مطرح نشده بلکه فلسفه ی حجاب را چنین تبیین می کند: زنان و دختران، اگر بخواهند از متلک ها، تهمت ها، تهاجم ها و تهدیدهای افراد آلوده و هرزه در امان باشند باید خود را بپوشانند.

طبق آیات سوره احزاب بی حجابی آفات بسیاری دارد که از آن جمله توسعه فساد، بالا رفتن آمار طلاق و تضعیف روابط خانوادگی، رقابت در تجملات و ... است.

بنابراین نوع لباس مردم در جامعه می تواند معرف شخصیت، مکتب و هدف آنها باشد. و سرچشمه بسیاری از مزاحمت ها نسبت به زنان و دختران، نوع لباس خود آنهاست. زنان با حجاب باید با حضور خود در صحنه و جو عمومی عفاف و پاکدامنی را حفظ کنند و فرصت مانور را از چشمان ناپاک بگیرند.

بنابراین حجاب و عفاف ضامن سلامت خانواده و جامعه اسلامی است و زن با حجاب مسلمان با حجابش اعلام می دارد که من حریم دارم و این حریم مقدس است و اجازه ورود به نامحرمان را نخواهم داد.

ارسال نظرات