خبرهای داغ:
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس ؛

دسترسی آسان مردم مناطق محروم به حوزه درمان و بهداشت/ حضور بسیج کمک به ارتقاء سطح سلامت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت:هدف بسیج از احداث بیمارستان صحرایی دسترسی آسان مردم مناطق محروم به حوزه درمان و بهداشت می باشد.
کد خبر: ۸۷۱۴۰۲۲
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، رسول صلاحی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس و مراوه تپه در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: آنچه به عنوان وظیفه سازمان در شبکه بهداشت و درمان وجود دارد به عنوان طرح تحول سلامت یا پزشک خانواده ، با کمک کانون بسیج جامعه پزشکی همگام با پرسنل عادی و معمولی انجام داده است.

وی افزود : علاوه بر این موارد، سالی دو الی سه بار، در مناطق مرزی بیمارستان صحرایی دایر می شود که هدف بسیج از این کار، دسترسی آسان مردم مناطق محروم به حوزه درمان و بهداشت ، ایجاد وحدت و بهره مندی از خدمات دولت برای این مردم مظلوم است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ادامه داد : به طور مثال دایر شدن شیفت دوم ترک اعتیاد در بیمارستان با افزودن تخت های ویژه جز با وجود روحیه بسیجی و جهادی امکان پذیر نیست زیرا همکاران بسیجی ما در این حوزه فعالیت یک هفته ای را ظرف 48 ساعت انجام داده اند.

صلاحی اظهار داشت: اعزام پزشکان تک تخصصی برای دلگرمی مردم مانند متخصصین پوست جهت درمان بیماری پوستی سالک بسیار موثر بوده است.

وی خاطرنشان کرد : فعالیت های ما در راستای سیاست کشور و استان است و کانون بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت و درمان و دفاتر آن در بیمارستانها در نظر دارند از امکانات موجود به نفع خدمات رسانی به مردم استفاده نمایند.

رئیس بیمارستان طالقانی شهرستان گنبدکاووس گفت : یکی دیگر از فعالیت های ما این است که ارزشیابی را جایگزین اعتباربخشی نمودیم و اگر ارزشیابی خوبی وجود نداشته باشد مطمئنا اعتبار تخصیص نخواهد یافت.

صلاحی اضافه کرد : اولین آموزش کانون بسیج جامعه پزشکی با حضور 150 نفر در استان برگزار شد همچنین بنده و دکتر زارع از استان به همایش در اردبیل به عنوان اعضای صاحب نظر کشوری به مدت 2 روز حضور داشتیم.

وی افزود : حضور بسیج در اجرای برنامه های سازمانی ما به عنوان یک پتانسیل بالقوه است که بالفعل تبدیل شده و باعث کمک به ارتقای سطح سلامت در اجرای ماموریت های سازمانی ما می شود.

فرمانده کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به ظرفیت خوب برپایی بیمارستان های صحرایی اضافه کرد: به طور مثال وجود بیمارستان صحرایی یا اتوبوسی دندانپزشکی باعث ارتقای سطح سلامت مردم مناطق محروم و شناسایی افرادی که نیاز بیشتر به درمان مانند عمل جراحی و غیره دارند خواهد شد.

صلاحی بیان کرد : به نظر می رسد اگر کانون بسیج در همایش ها و سخنرانی های که مرتبط با شبکه بهداشت و درمان و حوزه بهداشت و درمان است حضور یابد و مسئولین عالی مقام بسیجی در این همایش ها صحبتها و سخنرانیهایی را بیان نمایند بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی در مورد فعالیت های کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت : دفتر کانون بسیج جامعه پزشکی در شبکه بهداشت و درمان مستقر و دفاتر شعبات آن در تمام بیمارستانها دایر و جلسات ماهانه مستمری را برگزار می نمایند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد : هدف کانون بسیج جامعه پزشکی جذب نیرو در تمام رسته ها و اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی و همچنین تربیت نیروهای متعهد و متخصص ، گسترش خدمات در مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد اتاق تولید فکر در شهرستان جهت بررسی وضعیت شهرستان و رفع مشکلات و تقویت توانمندیها است.

صلاحی گفت : برنامه هایی که توسط این کانون اجرا شده است عبارتند از : تشکیل 10 حلقه صالحین در شبکه بهداشت و درمان و بیمارستانها که که 5 حلقه مربوط به خواهران و 5 حلقه مربوط به برادران می باشد اعزام تیم های تخصصی به مناطق محروم که از جمله در سال گذشته دایر شدن بیمارستان صحرایی به مدت 4 روز در روستای کرند و ویزیت رایگان 7 هزار نفر از مردم این منطقه و انتقال 40 نفر از این افراد به بیمارستانها شهرستان جهت اعمال جراحی مختلف از جمله چشم ، گوش و غیره و ...

وی ادامه داد : اعزام تیم های پزشکی در مناسب های خاصی به مناطق محروم و همچنین ویزیت رایگان در سطح شهرستان و روستاهای گنبدکاووس مانند اعزام تیم پزشکی همراه زائرین مرقد امام راحل در سالروز رحلت ایشان به تهران و اعزام تیم پزشکی دیگر به اینچه برون و داشلی به همین مناسبت جهت ویزیت رایگان مردم مناطق محروم بود.

فرمانده کانون بسیج جامعه پزشکی اضافه کرد : قرار است در 5 مرداد سال جاری تیم پزشکی متخصص پوست به مراوه تپه جهت ویزیت و درمان رایگان اعزام شوند که از ابتدای سال جاری تاکنون نیز طی سه مرحله تیم های پزشکی تخصصی چون داخلی ، پوست و زنان به مناطق کمتر توسعه یافته مرزی استان اعزام شدند.

صلاحی در آخر به عنوان خاطره بیان داشت : با همکاری روابط سلامت آموزش و پرورش، دانش آموزان بیمار بی بضاعت شناسایی می شوند که خاطره خوش بنده این بود؛ چند ماه پیش بالغ بر 10 نفر دانش اموز به صورت پنهانی و رایگان عمل جراحی شدند و خشنودی خانواده و پسر بچه بعد از عمل جراحی چشم برای بنده بسیار لذت بخش بود و خاطره تلخی که از آن به یاد دارم این بود که این خانواده حتی 6 درصد سهم خود که فقط 20 هزار تومان تعلق می گرفت را نداشتند که جایی بسی تاسف است و امیدواریم بتوانیم این خانواده های نیازمند واقعی را شناخته و به آن خدمات و کمک نمائیم.
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها