خبرهای داغ:
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

بصیرت حضرت حمزه(ع) مثال‌زدنی است

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: حضرت حمزه(ع) با بصیرت خود در برابر دشمنان قدرتمندانه ایستادند و از پیشگامان جنگ‌ها بودند، ایمان و رشادت ایشان سبب می‌شد رعب و وحشت در دل دشمنان به وجود آید.
کد خبر: ۸۷۱۴۱۷۳
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
بصیرت حضرت حمزه(ع) مثال‌زدنی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت حضرت حمزه(ع) اظهار کرد: ایشان از پیشگامان دین اسلام بودند و از ابتدا به دین اسلام گرویدند و یکی از حامیان سرسخت و استوار رسول اکرم(ص) محسوب می‌شدند و پیامبر اکرم(ص)، حضرت حمزه(ع) را به عنوان یکی از افراد مهم برای دین اسلام معرفی می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حالات امام حسین(ع) در روز عاشورا نقل شده که بسیار جالب از حضرت حمزه(ع) یاد می‌کنند و در برخی از جنگ‌ها و مشکلات می‌فرمایند حمزه سید الشهدا(ع) کجاست که به ما کمک کند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه حضرت حمزه(ع) با تمام وجود در خدمت رسول اکرم(ص) بودند، گفت: ایشان اسلام و رسول خدا(ص) را به طور مطلوب و با بصیرت شناختند، برخی اوقات مشرکان پیامبر اکرم(ص) را آزار می‌دادند ولی حضرت حمزه(ع) یکی از حامیان سرسخت پیامبراکرم(ص) بودند.

وی خاطرنشان کرد: روزی که حضرت حمزه(ع) به اسلام گرویدند، روز سربلندی اسلام معرفی شده زیرا مسلمانان از انزوا بیرون آمدند، بنابراین این امر نشاندهنده جایگاه حضرت حمزه(ع) است.

عظیمی عنوان کرد: حضرت حمزه(ع) در برابر دشمنان قدرتمندانه وارد شدند و از پیشگامان در جنگ‌ها بودند، ایمان و رشادت ایشان سبب می‌شد رعب و وحشت در دل دشمنان به وجود آید.

وی با بیان اینکه حضرت حمزه(ع) به دلیل بصیرت به مقام والا رسیدند، گفت: ایشان اسلام و رهبر را شناختند و با تکمیل شناخت خود به حقیقت رسیدند و با تمام وجود در کنار رسول اکرم(ص) و مسلمانان ایستادند و از اسلام دفاع کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: حضرت حمزه(ع) در جنگ احد به درجه رفیع شهادت رسیدند و لقب سیدالشهدا از پیامبر اکرم(ص) به ایشان داده شد.

وی  عنوان کرد: حضرت علی اکبر(ع) و قاسم(ع) زمانی که در روز عاشورا می‌خواستند خود را معرفی کنند، یکی از افتخارات آنها این است که خودشان به حضرت حمزه(ع) سیدالشهدا(ع) منتسب می‌کنند، زیرا ایشان جایگاه خاص و ویژه‌ای در بین مسلمانان داشتند.

عظیمی تأکید کرد: جوانان باید حضرت حمزه(ع) را اسوه و الگو قرار دهند و با شناخت صحیح و بصیرت نسبت به دین آزادمرد تربیت شوند و شرط آزادمردی شناخت درست نسبت به دین مبین اسلام است.
ارسال نظرات