مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت اراک

میادین ورزشی مهم‌ترین اهرم اشاعه فرهنگ اسلامی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت اراک میادین ورزشی مهم‌ترین اهرم اشاعه فرهنگ اسلامی دانست و گفت: توسعه صفات پهلوانی و اشاعه فرهنگ ملی اسلامی باید سرمشق فعالیت‌های ورزشی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۱۴۶۲۴
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵

حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز قشر بسیج ورزشکاران که در کانون بسیج جوانان اراک برگزار شد با اشاره به نقش ورزش در سلامت روح گفت: فعالیت‌های ورزشی در راستای افزایش سلامت جسم مرکبی برای صحت و سلامت روح است.

وی افزود: رابطه تنگاتنگی از دیدگاه اسلام میان سلامت جسم و روح است و به همان میزان که در آیات و روایات متعدد نسبت به داشتن امر ورزش تاکید شده به داشتن فرهنگ اخلاقی و دینی در بحث ورزش تاکید شده که نشان از جایگاه اخلاق در بحث ورزش است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: در آموزه‌های دینی داشتن هفت صفت برای یک ورزشکار سفارش شده که در بین این صفات اخلاق‌مداری اولین اولویت است اینکه هرگز به سبب داشتن جسم قوی به خود مغرور نشویم.

حجت‌الاسلام عبدی در ادامه گفت: شادابی و نشاط در بحث ورزش، انسان را باید به پاکی قلب کشاند، حضرت علی(ع) فرمود "اگر کسی صحت جسمی می‌خواهد در کمبود حسادت تلاش کند" بین جسم و روح رابطه‌ای تنگاتنگ وجود دارد.

وی با تاکید بر سخنان حضرت امام خمینی(ره) گفت: همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) تاکید کردند ورزشکاران همانگونه که ورزش جسمی دارند بایستی ورزش روحی نیز داشته باشند،

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت اراک تقوی و ایمان را از خصایص یک ورزشکار دانست و تاکید کرد: روحیه ایمان و تقوی باعث تقویت جسم می‌شود اگر کسی که دارای بدنی ضعیف و تربیت نشده باشد حتی به جای آوردن واجبات و عبادات دچار کاستی و نقصان خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبدی ادامه داد: ورزشکار بایستی امین و دارای عفاف و حیاء باشد؛ برای ورزشکار یک بعد جسمی و یک بعد روحی مطرح است که در بعد روحی دارای حیاء، ایمان و تقوی الهی است.

وی با تاکید بر لزوم بصیرت و بینش در میان ورزشکار گفت: ورزشکار بایستی اهل بینش و دانش باشد و همانگونه که در عرصه ورزش سرعت دارد در امور دینی و اخلاقی نیز باید از دیگری سبقت بگیرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت اراک خصلت بارز دیگر ورزشکاران حمایت از مظلوم دانست و گفت: ورزشکاران جوانمرد ایرانی هرگز در میادین ورزشی در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی حاضر شوند و به نوعی از حق مردم مظلوم فلسطین دفاع کرده‌اند.

حجت‌الاسلام عبدی عفو و گذشت، تواضع و فروتنی را از جمله ویژگی‌های بارز ورزشکاران شمرد و گفت: توسعه صفات پهلوانی و اشاعه فرهنگ ملی اسلامی باید در سرمشق فعالیت‌های ورزشی قرار گیرد چراکه دشمن از تمامی لحاظات و فرصت‌ها برای دستیابی به خواسته‌‌های شوم خویش استفاده کرده و ممکن است از کوچک‌ترین لغزش غیرارادی استفاده و علیه نظام استفاده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات