خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان خبر داد؛

صنعت بالاترین رتبه در حرفه های آموزش داده شده فنی حرفه ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان کفت: 72.5 درصد از حرفه های آموزش داده‌شده در چهار ماهه ابتدای امسال فنی حرفه ای در بخش صنعت بوده است.
کد خبر: ۸۷۱۵۴۳۷
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، ابوالفضل تیرانداز ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته مهارت اظهار کرد:72.5 درصد از حرفه های آموزش داده‌شده در چهار ماهه ابتدای امسال فنی حرفه ای در بخش صنعت بوده است

وی افزود:تنوع حرفه‌ای، استراتژی مهم ما بود و ۲۷۱ عنوان حرفه در این مدت آموزش داده شد که ۱۴ درصد در بخش کشاورزی، ۷۲.۵ درصد در بخش صنعت، ۶.۵ درصد در بخش فرهنگ و هنر و ۷ درصد در بخش خدمات بوده است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت:آموزش مهارت جزو کارهای سازمان فنی حرفه ای محسوب می شود که این برنامه در طول سال انجام می پذیرد

وی با اشاره به بحث اوقات فراغت دانش آموزان، افزود: این سازمان برای غنی تر کردن اوقات فراغت دانش آموزان برنامه های در نظر گرفته و همه مراکز درصدی از ظرفیت خود را به این موضوع اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان بیان داشت: برای گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان در سال گذشته برای 80 هزار نفر ساعت در طول تابستان برنامه ریزی کردیم که این رقم به 100 هزار نفر رسیده بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت: با هماهنگی هایی که بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش گلستان صورت گرفته است موضوع مهارت در طول دو سال اخیر بسیار مورد توجه دانش آموزان و خانواده ها قرار گرفته است.

تیرانداز افزود: تعداد رشته های مهارتی بسیاری را در دستور کار خود قرار داده ایم که به صورت کوتاه مدت و بلند مدت در طول تابستان انجام می شود.

تیرانداز از اجرای طرح فاطر فرزندان ایران زمین طلائیه داران راه توسعه در این سازمان خبر داد و اظهارداشت: با توجه به اینکه این طرح برای فرزندان کارکنان سازمان اجرا می شود اما این آمادگی وجود دارد که فرزندان سایر دستگاه های اجرایی هم در این طرح شرکت کنند.

وی تصریح کرد: آشنا شدن دانش آموزان نسبت به مهارت و برنامه ریزی برای آینده کاری حداقل اتفاقی است که در دوران آموزش اوقات فراغت رخ خواهد داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان با تاکید بر اینکه اکنون گذشت آن زمان که فقط صرف دانسته ها و داشته های آکادمیک، دانشگاهی و تئوری بتوانیم در عرصه بازار کار ورود پیدا کنیم و ارتباط برقرار کنیم، گفت: قطعا یکی از مباحث کلیدی ورود به بازار کار بحث های مهارت آموزی است.

وی افزود: خانواده ها باید فرزندان خود را از سنین پایه وارد عرصه مهارت کنند و در آینده بتوانند با آنچه که در گذشته فرا گرفته اند وارد کسب و کار شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها