خبرهای داغ:
معاون بسیج دانشجویی در قم:

وظیفه ذاتی بسیج دانشجویی حفظ و پیشبرد اهداف انقلاب است

معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی با اشاره به وظایف دانشجویان در تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: وظیفه ذاتی بسیج دانشجویی حفظ و پیشبرد اهداف انقلاب است.
کد خبر: ۸۷۱۵۷۰۸
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
وظیفه ذاتی بسیج دانشجویی حفظ و پیشبرد اهداف انقلاب است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام مرتضی حسن پور در مراسم افتتاحیه سومین دوره تربیتی شهید چمران که در مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار شد اظهار داشت: درباره این موضوع که چرا رسول خدا حکومت تشکیل داده است امام خمینی(ره) پاسخ داد که حکومت برای معرفت الله بوده و اگر خداشناسی محقق شود همه چیز به دنبال آن می‌آید.

معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی با بیان اینکه هدف از تشکیل حکومت رسیدن مردم به سعادت است، افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند که هدف جمهوری اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی است و در این زمینه نیازمند حضور فعال و جدی نسل جوان در عرصه‌های دینی و علمی هستیم.

حسن پور با اشاره به راهکارهای رسیدن به تمدن اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی یکی از راه‌های تحقق تمدن اسلامی است، نظام اسلامی که در سال 57 محقق شد ولی دولت اسلامی هنوز ایجاد نشده و برای تحقق جامعه اسلامی ابتدا باید دولت اسلامی محقق شود، اگر جامعه اسلامی به وجود بیاید تمدن اسلامی شکل می‌گیرد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند برای رسیدن به جامعه اسلامی دو رکن واجب است که نیازمند تولد فکر و اندیشه و همچنین انسان سازی هستیم.

معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی با اشاره به وظایف دانشجویان در تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: دو رسالت برای بسیج دانشجویی وجود دارد که تربیت انسان همطراز انقلاب اسلامی و نقش آفرین را شامل می‌شود.

حسن پور بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خویش تاکید کردند که باید دانشجویان برای تأثیر گذاری اثر فکری و اخلاقی در جامعه داشته باشند که برای تحقق این موضوع ابتدا باید آن را در وجود خودمان ایجاد کنیم.

تربیت صحیح نیروهای انقلابی مهم‌ترین عامل تحقق انقلاب اسلامی است

مجتبی باستان در این مراسم اظهار داشت: برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی نیازمند مبارزه و استمرار ارزشها و آرمانهای انقلاب هستیم.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج دانشجویی افزود: یکی از راههای تحقق انقلاب اسلامی این است که نقش خود را در زمینه تربیت صحیح نیروهای انقلابی به خوبی ایفا کنیم که این موضوع خودسازی است.

باستان با اشاره به راههای خودسازی نفس بیان کرد: خودسازی نفس دارای دو مرحله علمی و تربیتی است که برای تحقق آن باید در مسیر رضای الهی گام برداشته شود.

وی عنوان کرد: دانشجوی بسیجی  باید در جامعه حرف برای گفتن داشته باشد و علاقه مند به پژوهش باشد و  در رشته خود موفق باشد.
ارسال نظرات