خبرهای داغ:
معاون وزیر آموزش و پرورش:

آینده مهندسی در خطر است

معاون وزیر و رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش به موضوع دانشگاه و اشتغال بعد از تحصیل اشاره کرد و گفت: بیشتر دانش‌آموزان دنبال تحصیل در رشته تجربی هستند و بر این اساس آینده مهندسی در خطر است.
کد خبر: ۸۷۱۶۱۷۰
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عبدالرسول عمادی امروز در معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه تعلیم و تربیت مانند خرید و فروش و معامله است، اظهار داشت: خروجی آموزش و پرورش امتحانات نهایی پایه آخر متوسطه نظری، فنی و پیش‌دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه برای خروجی آموزش و پرورش امتحانات نهایی پایه سوم متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و دوره پیش دانشگاهی در نظر است، افزود: میانگین نمره آموزش و پرورش در ۳ سال اخیر حدود ۱۲ است به این معناست که دانش‌آموزان ۶۰ درصد مهرههای آموزشی را آموخته‌اند و ۴۰ درصد را نیاموختهاند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نتایج امتحانات نهایی متوسط میانگین یادگیری دانش‌آموزان را در طول دوران تحصیلی بیان می‌کند، گفت: براساس این نمره ۶۰ درصد در نظام آموزشی موفق بوده ایم.

وی با تاکید بر اینکه میانگین یادگیری دانش‌آموزان سراسر کشور مبنای نتایج خروجی آموزش و پرورش قرار میگیرد و این نمره استاندارد است، گفت: ۸۰ درصد دانشآموزان پایههای آخر در امتحانات قبول میشوند اما دانشآموزان در نتایج خروجی به ۶۰ درصد معلومات پاسخ داده اند و علت ۸۰ درصد قبولی دانش‌آموزان این است که نمره مستمر طول سال با نمره امتحانات نهایی جمع میشود و نمره قبولی دانشآموزان را می‌سازد.

عمادی در رابطه با رتبه‌بندی استان‌ها با بیان اینکه همبستگی میان نمره مستمر و نمره نهایی در بین مناطق آموزشی و استان‌های اول تا آخر وجود ندارد، گفت: میانگین نمره نهایی استان‌های رده نخست کشور ۱۵ و نمره مستمر بین ۱۵ و ۱۶ است.

وی با بیان اینکه در استان‌های آخر در امر آموزش همه مسائل به امتحانات پایانی موکول شده است، گفت: در سال‌های اخیر توجه به امر آموزش را در استان‌های اول کشور مدنظر داشته‌ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نتایج خروجی آموزش و پرورش را با مدیران کل، معاونان آموزشی، سنجش گروه‌های آموزشی مورد بررسی قرار داده‌ایم و در حال تحلیل نتایج هستیم اما فعالیت‌ها باید به خروجی مطلوب در پایه آخر منجر شود، گفت: متاسفانه در خروجی آموزش و پرورش به اهداف ترسیم شده نرسیدم و درگیر فرایندی خارج از نظام تعلیم و تربیت در زمینه دانشگاه‌ها و اشتغال بعد از تحصیل شده ایم.

وی به موضوع دانشگاه و اشتغال بعد از تحصیل اشاره کرد و افزود: بیشتر دانش‌آموزان دنبال تحصیل در رشته تجربی هستند و بر این اساس آینده مهندسی بعد از نظام آموزش عمومی در خطر است.

عمادی با بیان اینکه در رشته تجربی ۳ رشته بیشتر وجود ندارد، بیان کرد: اکنون درگیر موضوع هدایت تحصیلی هستیم به نحوی که حدودگذاری ‌کنیم که دانش‌آموزان در رشته‌های ریاضی، فنی و حرفه‌ای و انسانی تحصیل کنند.

وی تاکید کرد: ظرفیت دانشگاه‌ها در کنکور پزشکی اندک است و فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها نیز با بازار کار درگیر هستند و خروجی مطلوبی حاصل نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار