خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد

ضرورت کیفیت‌بخشی و توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به ضرورت کیفیت بخشی نیروی انسانی در آموزش و پرورش بر توانمندسازی نیروهایی که هم اکنون مشغول به کار هستند، تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۶۲۹۵۶
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
ضرورت کیفیت‌بخشی و توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مصطفی خزاعی در گردهمایی هدایت تحصیلی قطب چهار کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به نتایج دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: انتخابات حق مردم و یک تکلیف الهی بود.

وی با بیان اینکه در فرایند انتخابات با ویژگی های خاص فرایند های تلخ و شیرین حادث شد، افزد: در این انتخابات مرزهای اخلاق و ادب و انسانیت شکسته شد و افرادی که باید الگو و نمونه اخلاق و ادب باشند متاسفانه این مسئله را رعایت نکردند و از ظرفیت‌های مادی و معنوی بر خلاف اخلاق استفاده کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه نتیجه این انتخابات عبرت‌آمیز بود، تصریح کرد: این انتخابات نشان داد که سطح آگاهی مردم بالا رفته و تخریب ها و تهمت ها نمی توانند تاثیری بر انتخاب آگاهانه افراد داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه با تهمت و تخریب نمی توان به هدف رسید، افزود: امیدواریم دولت تدبیر و امید با استفاده از ظرفیت های کشور چهار سال آینده را پرتوان‌تر و شاداب تر از گذشته با حمایت گسترده مردم، خدمتی بیشتر ارائه کند چراکه مردم ایران زمین شایسته بهترین ها هستند.

خزاعی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هدایت تحصیلی و مشاوره دانش آموزان در گردهمایی مراسم مد نظر است، یادآور شد: این جلسه در ایجاد وحدت رویه و هماهنگی بیشتر استان های شرکت کننده موثر خواهد بود اما با وجود این وحدت نباید فراموش کرد که استان ها و مناطق تفاوت هایی باهم دارند و نمی توان یک نسخه واحد برای همه استان ها پیچید.

وی با بیان اینکه هدایت تحصیلی نسبت به سال گذشته با روند بهتر و اثربخش در پیش است، تاکید کرد: امیدواریم نتیجه آن نیز اسباب رضایت مردم و آنچه در راستای هدایت دانش آموزان در مسیر شغلی و تحصیلی است، منجر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با عنوان اینکه زیرساخت های موجود در هدایت تحصیلی با اشکالات و ضعف هایی همراه است، گفت: یکی از آسیب هایی که نظام تعلیم و تربیت همواره از آن رنج می برد این است که در فرایند اجرای برنامه ها ضعف ها برطرف و اصلاح شود که به یکباره آن را کنار می‌گذارند و برنامه جدیدی جایگزین آن می شود اما فرایندی که در هدایت تحصیلی پیش گرفتیم فرایند روبه اصلاح است.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های لازم برای انجام هدایت تحصیلی ضروری و لازم است، عنوان کرد: اولین زیرساخت لازم نیروی انسانی است.

خزاعی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بحث نیروی انسانی از نظر کمیت و کیفیت مشکل داری،م بیان داشت: باتوجه به همه آسیب هایی که امروز در سطح مدارس وجود دارد ظرفیت سازی بحث مشاوره باید مد نظر قرار بگیرد.

وی با اشاره به ضرورت کیفیت بخشی نیروی انسانی در آموزش و پرورش بر توانمندسازی نیروهایی که هم اکنون مشغول به کار هستند، تاکید کرد و افزود: در اجرای فرایند هدایت تحصیلی احتیاج به برنامه ، اعتبار و اساتید برجسته که بتوانند مشاوران ما را به روز کنند، جزو ضروریات کار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با عنوان اینکه در بحث هدایت تحصیلی با وظایف و تکالیفی که وجود دارد، فعالیت های تربیتی و هدایت تربیتی دانش آموزان نیازمند بازنگری در بحث توانمندسازی مدیران است، گفت: اگر ما طرح تعالی مدیریت را در مدارس اجرا می کنیم با وجود تلاش های صورت گرفته، این طرح نتوانسته پوشش لازم برای ارتقای کیفیت مدیریت آموزشی ایجاد کند.

وی در همین خصوص ادامه داد: یکی از مزیت های فرایند هدایت تحصیلی جدید این است که این ضعف ها مشخص است و تمام کاستی ها و زیر ساخت ها خودشان را نشان می دهند.

خزاعی با تاکید بر اینکه در بحث هدایت تحصیلی به دنبال جابجایی مدیریت نیستم، اضافه کرد: برای اکثر مدیران در کارگاه مدیریت خودشان هزینه هایی صورت گرفته و آموخته و پخته شده اند اما در حوزه آموزش و تربیت نیازهایی وجود دارد که باید به آن توجه شود.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با این جلسات هم اندیشی یک وحدت رویه در راستای هدایت تحصیلی ایجاد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات