فرمانده سپاه ناحیه مقاومت زرندیه:

شهداء پهلوانان و هنرمندان همیشگی تاریخ‌ هستند+تصویر

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت زرندیه گفت: شهداء پهلوانان همیشگی تاریخ‌اند و با ترویج منش پهلوانی، اخلاق اسلامی و روحیه مجاهدت می‌توان ادامه دهنده راه شهداء و ایثارگران جامعه باشیم.
کد خبر: ۸۷۱۷۵۸۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سرگرد پاسدار محمد مهرجویی شامگاه گذشته در مراسم بزرگداشت هفته منش پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای که با حضور جمعی از ورزشکاران در زورخانه شهر آسیابک برگزار شد با اشاره به لزوم ترویج اخلاق مداری و رفتار پهلوانی در بین جامعه ورزشکار گفت: عمل و رفتار پهلوانی برگرفته از الگوهایی است که ریشه در دین ما دارد و ما باید با الگوبرداری از سیره معصومین(ع) رفتار پهلوانی را در منش و عمل خود به منصه ظهور رسانیم.

وی افزود: جوانمردی، پهلوانی، نوع دوستی و صلح دوستی مردم ایران ریشه‌ای کهن دارد و با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری بایستی گفت که ورزش پهلوانی از ورزش‌هایی است که ریشه در دین ما دارد و بر این اساس باید در پرورش روح خود به گونه‌ای عمل کنیم تا یک جامعه والا را در عمل داشته باشیم.

فرمانده سپاه زرندیه تصریح کرد: بنا به تاکید بزرگان دین اسلام هرکس که درخواست کمک مظلومی را بشنود و به یاری او نشتابد مسلمان نیست، هم اکنون وظیفه ما بنا به دستورات دین، یاری به مردم مظلوم فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن است.

سرگرد مهجوری با اشاره به سخنان مقام‌معظم رهبری درباره شهدا گفت: همانطور که مقام‌معظم رهبری فرمودند شهدا از راه میانبری برای رسیدن به مقصد و هدف خود استفاده کردند و به درستی آنچه که باعث ماندگاری شهدا شده منش پهلوانی و تقید به دین است.

وی در پایان پرهیز از هرگونه رفتار ریاکارانه در جامعه توسط مسئولین را امری مهم و ضروری دانست و اضافه کرد: مسئولین با رعایت اخلاق و منش پهلوانی گامی مهم در حفظ منافع عمومی جامعه خواهند برداشت.

آیین بزرگداشت روز بسیج ورزشکاران (هفته منش پهلوانی) ضمن سخنرانی نماینده مردم شهرستان زرندیه، انجام ورزش باستانی توسط ورزشکاران و تجلیل از پیشکسوتان عرصه ورزش های پهلوانی و زورخانه ای با تقدیر از ورزشکاران با اخلاق نمونه شهرستان به پایان رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظرات