خبرهای داغ:

اساتید و معلمان بزرگترین منادیان وحدت و فرهنگ هستند

معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: اساتید و معلمان امروز ایران اسلامی بزرگترین منادیان وحدت و فرهنگ هستند.
کد خبر: ۸۷۱۸۳۱۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از روانسر، حجت الاسلام ناصرالدین نوری زاد روز سه شنبه در همایش منادیان وحدت ویژه اساتید و فرهنگیان که در مجتمع فرهنگی و هنری تبلیغات اسلامی روانسر برگزار شد؛ افزود: معلمین بزرگترین عنصر برای ترویج فرهنگ در هر جامعه ای هستند و جایگاه رفیعی در کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی دارند.
وی تصریح کرد: مهمترین کار فرهنگی تعلیم و تربیت و ترویج علم و دانش است و صاحبان عقل، خرد و اندیشه جامعه را به سوی سعادت سوق می دهند.
معاون پارلمانی سازمان تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: تمام تلاش ها در مسیر علم و دانش باید برای این باشد که آخرت را به وسیله علم آباد کنیم.
حجت الاسلام نوری زاد با بیان اینکه معلمین در تربیت نسلی مومن و متدین جایگاه بسیار عظیمی دارند ادامه داد: در سایه تعلیم و تربیت بسیاری از دشمنی ها و جهالت ها کاسته خواهد شد.
مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز گفت: وظیفه جامعه اساتید و فرهنگی کشور به هدایت نسل نوجوان و جوان به مبانی و معارف اسلامی است.
حجت الاسلام احمد حاتمیان تاکید کرد: باید با حفظ بصیرت و هوشیاری و روشنگری، نسل جوان و نوجوان را به سمت محافل دینی سوق دهیم تا اسلام ناب محمدی (ص) همچنان سربلند و پیروز باشد.
امام جمعه روانسر نیز گفت: با توجه به مرزی بودن منطقه اورامانات همه باید ضمن حفظ بصیرت بسیار هوشیار باشیم و رسالت فرهنگیان و روحانیون و جامعه دانشگاهی بسیار خطیر است.
ماموستا ملا عبدالله غفوری با بیان اینکه دین مبین اسلام همیشه ما را به وحدت، همبستگی، اتحاد و برادری دعوت کرده است، اظهار داشت: وحدت و عزت مسلمانان مایه سربلندی دین مبین اسلام است.
وی بیان داشت: وحدت یکی از اساسی ترین اقدام های امام راحل بود که برای مسلمانان باقی ماند و مقام معظم رهبری نیز همواره تأکیدهای فراوانی بر همبستگی بین اقوام و مذاهب مختلف در حکومت اسلامی ایران دارند.
امام جمعه روانسر اضافه کرد: مسلمانان باید به دور از هر اختلافی و با آگاهی کامل و هوشیاری تمام، فریب تبلیغات گوناگون دشمنان را نخورند.
ماموستا غفوری افزود: دشمن با هجمه های فرهنگی در کمین جوانان و خانواده ها نشسته که باید در این راستا هوشیار بوده و جوانها را فراموش نکنیم.
وی اظهار داشت: گروه های تکفیری همه توطئه استکبار است تا چهره ای خشن از اسلام را معرفی کنند و جوانان را از اسلام حقیقی گمراه کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز گفت: همدلی، همزبانی و همراهی در استان کرمانشاه زبانزد عام و خاص است و همه باید مروج وحدت و مودت و برادری باشیم.
حجت الاسلام قبادی ادامه داد: مردم منطقه اورامانات همه در محبت به اهل بیت (ع) همدل و یکصدا هستند.
وی یادآور شد: دشمنان با ترفندهای مختلف می خواهند این وحدت و برادری را از بین ببرند اما تاکنون در این مسیر موفق نبوده اند.
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با نبود بودجه و اعتبار نمی توان فعالیت های فاخر، ارزشمند و اثرگذاری را انجام داد.
شهاب نادری افزود: کمبود اعتبار و نیروی انسانی از مهمترین مشکلات پیش روی سازمان تبلیغات اسلامی است و باید برای این موارد چاره اندیشی شود.
وی اضافه کرد: در منطقه اورامانات تعدادی خانه عالم احداث شده که مشکلات جدی دارند و باید در این مسیر هم ورود کنیم تا این مشکلات برطرف شود.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم مناطق مرزنشین آسیب پذیرند و بایستی در این راستا برنامه ها و اقدام های بیشتری به خصوص برنامه های فرهنگی صورت بگیرد.
نادری اظهار داشت: اجرای فعالیت های فرهنگی می تواند از آسیب های اجتماعی در سطح جامعه جلوگیری کند.
ارسال نظرات