معاون عمرانی استاندار مرکزی خبر داد

تخصیص 200 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در مناطق روستایی استان مرکزی

معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: 200 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در مناطق روستایی استان مرکزی در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال در روستاها تخصیص یافت.
کد خبر: ۸۷۱۸۸۵۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، عزیز فیلی پیش ازظهر امروز در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به سیاست‌گذاری دولت در راستای تولید اشتغال در استان‌ها گفت: معاونت توسعه ریاست جمهوری در راستای ارتقاء تولید و توسعه اشتغال پایدار در بخش‌ها و مناطق روستایی مبلغی را به عنوان تسهیلات را در اختیار استان‌ها قرار داد.

وی افزود: این تسهیلات در راستای اجرای پروژه‌ها در مناطق و بخش‌های روستایی است که سهم استان مرکزی مبلغ 200 میلیارد ریال است که 15 درصد سود این منابع بین نهادهای گوناگون تقسیم شده است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به تقسیم بندی سهم نهادها در سود این تسهیلات گفت: 5 درصد سود این تسهیلات از کمک‌های تامین اعتباری استان، 5 درصد از طرف دفتر ریاست جمهوری و 5 درصد دیگر از طرف بنیاد علوی پرداخت می‌شود.

فیلی در ادامه گفت: بانک عامل در این طرح "بانک سینا" خواهد بود و با این شکل و روند در اختیار قرارگرفتن تسهیلات به واحدها می‌توانیم بگوییم که همان روند وام‌های قرض الحسنه را دولت برای متقاضیان فراهم کرده است.

وی با اشاره به سهم استانداری در این تسهیلات گفت: سهم استانداری مرکزی در این تسهیلات از محل فنی و اعتباری مبلغ ده میلیارد ریال است که باید این سهم را هرچه سریعتر به حساب بانک عامل واریز کند چراکه دفتر ریاست جمهوری و بنیاد علوی هرکدام سهم‌های خودشان را پرداخت کرده‌اند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی بیان کرد: با در اختیار قرار گرفتن این تسهیلات رقابتی بین استان‌ها حاصل شده است زیرا که هراستانی که بتواند زودتر این مبلغ را جذب کند منابع مجدد در اختیار آن قرار می‌گیرد و به واقع هدف از اجرای این تسهیلات ارتقاء و تولید در بخش‌ها و مناطق روستایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات