معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی خبر داد

خودکفایی استان مرکزی در تولید گندم/خرید 240 هزار تن گندم از کشاورزان استان مرکزی

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی از خودکفا شدن استان مرکزی در زمینه تولید گندم خبر داد و گفت: براساس پیش‌بینی‌های جهاد کشاورزی نزدیک به 350 هزار تن گندم مازاد در استان خریداری خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۱۸۸۶۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، شکرالله حسن‌بیگی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به میزان تولید گندم در استان گفت: براساس آخرین آمار اعلام شده 274 هزار تن گندم در سطح استان مرکزی از کشاورزان خریداری شده است.

وی این میزان خرید گندم را امری مهم تلقی کرد و گفت: این رقم نشان از خودکفا بودن استان در زمینه تولید گندم دارد چراکه براساس پیش‌بینی‌های جهاد کشاورزی نزدیک به 350 هزار تن گندم مازاد در استان خریداری خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: این حجم ذخیره گندم در استان گویای این مسئله است که گندم دو سال و نیم استان تامین شده است که این بحث خودکفایی خود یکی از فاکتورهای اقتصادمقاومتی است.

حسن‌بیگی در بخش دیگر سخنان خود به تشکیل کمیته‌ای به منظور رسیدگی به اقدامات بانک‌ها گفت: تاکید استاندار برای تشکیل کمیته‌ای به منظور رسیدگی به ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی الزامی است.

وی افزود: مسائل واحدهای تولیدی استان نیاز به وقت گذاشتن بیشتر دارد و تقاضای ما از مدیران استان تغییر روند قبلی و تلاش بیشتر و پیگیری با جدیت است تا این مشکلات را برطرف ساخته و در راستای مبانی اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین جلسه امروز به منظور ایجاد حساسیت برای بانک‌ها تشکیل شد تا با جدیت بیشتر به مسائل بپردازند و گزارش بهتری را در جلسات بعدی ارائه دهند به‌گونه‌ای که شاهد حل مشکل واحدها باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات