خبرهای داغ:
نخستین بار در خراسان جنوبی :

اجرای طرح سفیران نور در 22 روستای شهرستان فردوس

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس از اجرای طرح سفیران نور در 22 روستای این شهرستان برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۹۶۸۲
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی گفت: طرح سفیران نور با هدف اعزام خواهران مبلغه به مناطق روستایی از پنجم مردادماه آغاز و به مدت 45 روز در سطح شهرستان فردوس اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت ابتکاری و برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی اجرایی می‌شود، گفت: در طرح سفیران نور تعداد 15 نفر از خواهران مبلغه حوزه علمیه فردوس به مناطق روستایی اعزام و مسائلی نظیر آموزش احکام شرعی، سبک زندگی دینی، همسرداری، فرزندپروری، آسیب‌های اجتماعی و انقلابی‌گری به اقشار مختلف در رده‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و میانسالان هر یک به صورت مجزا و به اقتضای گروه سنی، ارائه می‌شود.

حجت الاسلام قناعت افزود: برای اجرای طرح سفیران نور، روستاهای شهرستان منطقه‌بندی و 22 روستای هدف در قالب پنج منطقه مشخص شده است که مرحله نخست طرح در منطقه یک شامل روستاهای حسین‌آباد، کجه، چاهنو و طاهرآباد اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح سفیران نور با همت اداره تبلیغات اسلامی، نهاد امامت جمعه و حوزه علمیه خواهران هر هفته روزهای یک‍شنبه و سه‌شنبه اجرا و در حال حاضر با استقبال چشمگیر مردم روستا از این طرح، پیش‌بینی می‌شود مشکل بانوان روستایی در ارتباط با مسائل و احکام شرعی برطرف و به بسیاری از سوالات مردم به ویژه در روستاهای فاقد خانه عالم و روحانی مستقر، پاسخ داده شود.

احداث دو باب خانه عالم در حسین‌آباد و شهرک طاهریه

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 12 خانه عالم در روستاهای شهرستان فردوس فعال است، یادآور شد: عملیات اجرایی دو خانه عالم در روستاهای حسین‌آباد و شهرک طاهریه از یک ماه گذشته آغاز شده و همچنین از محل کمک‌های مردمی یک باب منزل در روستای چاهنو برای خانه عالم و استقرار روحانی خریداری شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها