در مراسم تشییع شهدای گمنام اراک مطرح شد

امام صادق(ع)، بنیانگذار حرکت عظیم فرهنگی

منتخب مردم در خبرگان رهبری گفت: ایشان در دوران عمر بابرکت خویش نهضت فرهنگی بزرگی را در مبارزه با مکاتب انحرافی آن زمان رقم زدند و بنیانگذار مکتب اسلام اصیل بعد از پدران و نیاکان خویش شدند.
کد خبر: ۸۷۱۹۶۹۸
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله محمدحسن زالی ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر شهیدای گمنام در شهر اراک که همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) تشییع و تدفین شدند در مصلی بیت‌المقدس این شهرستان با اشاره به الگوگیری شهدا از سیره ائمه معصوم(ع) گفت: شهدا در مکتب اسلام درس ایمان و شهادت را آموختند و برای دفاع از راه حق پا در میدان جهاد گذاشتند.

وی افزود: همزمانی مراسم شهادت امام صادق(ع) و تشییع پیکر پاک این شهدا بیان‌کننده این است که شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امام صادق(ع) را سرلوحه تمامی کارهای خود قرار داده‌اند.

منتخب مردم تهران در خبرگان رهبری تصریح کرد: امام جعفر صادق(ع) بزرگترین افتخار شیعیان است که باید در جامعه تلاش شود شخصیت این امام بزرگ بیش از پیش در جامعه تبیین شود.

آیت‌الله زالی با اشاره به اینکه وظیفه سنگینی امروز بر دوش مسلمانان نهاده شده است، گفت: امروز با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان نظام اسلامی شیعیان مسئولیت بزرگی در قبال حفظ و اشاعه ارزش‌های دینی و معنوی برعهده دارند.

وی افزود: شهدا با توجه به این مسأله مهم از جان خود گذشتند و اجازه ندادند دشمنان بر کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی چیره شوند، شیعیان امام جعفر صادق(ع) هرگز زیر بار ذلت نخواهند رفت.

منتخب مردم تهران در خبرگان رهبری تصریح کرد: امام صادق (ع) بستر حرکت شیعیان را تا روز قیامت مشخص کرده‌اند از این‌رو بهترین الگوی در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، رفتاری و...رهنمودهای این امام بزرگ است و امروز در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی هر آنچه وجود دارد به برکت وجود امام جعفر صادق(ع) است.

آیت‌الله زالی ادامه داد: امام صادق(ع) یک بستر جامع و کامل برای زندگی شرافتمندانه تمامی شیعیان ایجاد کرده‌اند ایشان در دوران عمر بابرکت خویش نهضت فرهنگی بزرگی را در مبارزه با مکاتب انحرافی آن زمان رقم زدند و بنیانگذار مکتب اسلام اصیل بعد از پدران و نیاکان خویش شدند.

وی افزود: ظلم و ستمی را که دیروز بنی‌امیه و آ‌ل مروان انجام می‌دادند امروز آل‌سعود و همپیمانانش انجام می‌دهند و کمر به نابودی اسلام و شیعیان در سراسر دنیا بسته‌اند که البته تاکنون نتوانسته‌ و نخواهند توانست کاری را از پیش ببرند.

منتخب مردم تهران در خبرگان رهبری تصریح کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به دشمنان نشان داده‌اند که از هیچ قدرتی هراس ندارند، آل‌سعود و هم‌پیمانانش هم که نمی‌توانند جایگاه شیعیان و ولایت را تحمل کنند از این مسأله بسیار هراس دارند.

آیت‌الله زالی یادآور شد: ولایت‌پذیری و اعتقاد به امر ولایت زبانی نبوده و نیست، شیعه امام صادق(ع) باید در تمام عرصه‌های زندگی به امر ولایت‌پذیری به صورت عملی اعتقاد قلبی داشته باشد، این مهم باید در جامعه تشیع نهادینه شود و همه شیعیان به این اصول پایبند باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات