خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان؛

110 پروزه در استان گلستان نوسازی شد/راهیابی 5 نابینا به دانشگاه

مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان از راهیابی 5 نابینا به دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۱۰۵۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، محمد رضا وطنی در گفتگو با خبرنگار بسیج در رابطه با نوسازی مدارس اظهار کرد: در حوزه نوسازی از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۴ حدود ۱۱۰ پروژه با ۱۱۸ هزار مترمربع فضا، ۷۴۸ کلاس و یک هزار و ۱۰۲ میلیارد ریال تحویل‌شده است که یک‌سوم اعتبار به‌صورت مشارکتی و دوسوم دولتی تأمین‌شده است.

وی افزود: امسال نیز ۶۹ پروژه با ۴۷۲ کلاس و ۸۶ هزار مترمربع و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شود و برای تکمیل آن به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم و همچنین امسال نیز در هفته دولت ۳۰ پروژه با ۲۰۰ کلاس افتتاح می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان بیان داشت: از مهم‌ترین برنامه‌های سال آینده ما تشکیل کارگروه‌های مختلف در مدارس از جمله این کارگروه‌ها شامل آموزشی، ورزشی، اجتماعی، سیاسی، فناوری و مذهبی است که با حضور خانواده‌ها، معلمان متخصص هر کارگروه و دانش آموزان عضو شورای دانش‌آموزی تشکیل می‌شوند

وطنی در بحث درصد قبولی دانش آموزان گفت: در دوره ابتدایی قبولی رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم و در مقاطع دیگر نیز رشد کمی را شاهد بودیم که در کل کاهش میزان معدل را داشتیم و لازم به ذکر است در مقطع متوسطه دوم شاخص ما امتحانات نهایی است که در راستای بالا بردن این سطح برای دانش آموزان مشاوران مختلف، آموزش انجمن اولیا و مربیان و گروه‌های آموزشی برای معلمان فعال شد، در امتحانات نهایی متوسطه دوم به لحاظ کیفی در کشور رشد بالایی داشتیم.

وی اذعان کرد: در بخش تربیت‌بدنی ۳ اداره تربیت‌بدنی، بهداشت و آسیب اجتماعی داریم که در هر ۳ اداره رشد خوبی داشتیم و در هر شهرستان یک رابط تعریف شد تا مسائل را اطلاع دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان تصریح کرد: امسال برای معلمان و کارکنان ۵ هزار و ۵۲ دوره آموزشی برگزار شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است، مجله پیوند یکی از ابزارهای آموزشی ما است که در سال قبل ۵۰ درصد رشد توزیع این مجلات را داشتیم.

وطنی تأکید کرد: در مدارس عشایری افزایش معدل به میزان ۱.۲۵ نمره اتفاق افتاده است و تشکیل انجمن‌های علمی معلمان، فعال کردن رصدخانه نجوم در داشلی برون و ارتقای فعالیت‌های بهداشتی در حوزه مدارس عشایری انجام‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گلستان تصریح کرد: در بخش مدارس استثنائی در سال گذشته ۵ نابینا به دانشگاه راه پیداکرده، ۲۰ دانش‌آموز رتبه‌های برتر کشوری کسب کرده و ۶ اتاق بازی‌درمانی نیز به این مدارس اضافه‌شده است.

وطنی بیان داشت: در پی افتتاح درمانگاهی در آزادشهر هستیم و یک ‌خانه معلم نیز در شهر بندرگز برای معلمان آماده کرده‌ایم. به دنبال آماده کردن دو مرکز رفاهی دیگر در سال ۹۵-۹۶ هستیم.

وی افزود: امسال جذب ۹۰۰ نفر را در مقطع پیش‌دبستانی داشتیم و یک هزار و ۴۳ نفر از دانشجو معلمان و افراد پیمانی نیز انجام شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها