خبرهای داغ:
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س):

برنامه‌های گسترده فرهنگی همزمان با دهه کرامت در قم اجرا می‌شود

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از اجرای گسترده برنامه‌های فرهنگی همزمان با دهه کرامت در حرم کریمه اهل بیت(ع) خبر دارد.
کد خبر: ۸۷۲۱۲۷۸
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
برنامه‌های گسترده فرهنگی همزمان با دهه کرامت در قم اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام صفر فلاحی در نشست خبری که با هدف تشریح برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: دهه کرامت ظرف زمانی مناسبی است تا در این ایام آشنایی خود را با ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) افزایش دهیم.

وی ادامه داد: افراد جامعه اسلامی باید شخصیت بانوی کرامت را الگوی خود قرار دهند چرا که بعد از ائمه معصومین(س) هیچ شخصیتی به اندازه بانوی کرامت در تحولات فرهنگی و سیاسی کشور ما تأثیرگذار نبوده است و حوزه‌های علمیه امروز نیز به برکت وجود بارگاه منور کریمه اهل بیت(ع) به این جایگاه و آوازه رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام فلاحی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر ۱۹۷ برنامه تلویزیونی و رسانه‌ای از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در قالب‌های مختلف تهیه شده و آماده پخش در شبکه‌های مختلف سراسری در ایام دهه کرامت است.

وی عنوان کرد: ویژه برنامه خطبه خوانی در روز میلاد کریمه اهل بیت(ع) از شبکه‌های مختلف سراسری پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) اضافه کرد: ۳۲ محصول تلویزیونی و رسانه‌ای نیز برای ارسال به شبکه‌های استانی کشور تهیه و تدارک دیده شده که در خصوص شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) است و از طرفی نیز برنامه‌ریزی شده تا برنامه‌های کاروان سفیران کریمه نیز که در استان‌های مختلف حضور خواهند یافت از شبکه‌های مختلف انعکاس یابد.

برگزاری سلسله جشن‌های دهه کرامت

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سلسله جشن‌های دهه کرامت بیان داشت: در شب و شام میلاد حضرت معصومه(س)، شب میلاد امام رضا(ع) برنامه‌های ویژه‌ای در حرم مطهر برگزار خواهد شد و برگزاری آیین بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) نیز برای اولین سال برگزار می‌شود.
برنامه‌های گسترده فرهنگی همزمان با دهه کرامت در قم اجرا می‌شود
حجت‌الاسلام فلاحی ادامه داد: عصر شعر فاطمی در روز ۱۴ مردادماه از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه و شب شعر فاطمی با حضور شاعران برجسته ملی و استانی در ۱۷ مردادماه در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت: حرکت دسته شادی بانوان و گلباران حرم مطهر نیز در روز ۱۴ مردادماه و از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر از دیگر برنامه‌های روز میلاد بانوی کرامت است.

غبارروبی حرم مطهر با حضور اصحاب رسانه استان

حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به برگزاری همایش «رسولان کریمه» نیز بیان داشت: در این همایش که به مناسبت روز خبرنگار و با حضور اصحاب رسانه استان برگزار خواهد شد مراسم غبارروبی حرم مطهر با سخنرانی آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه کارگاه هنری نقش بهشت در ایام دهه کرامت در حرم مطهر برگزار می‌شود، افزود: در این کارگاه هنرمندان برتر گرافیست کشور گردهم می‌آیند و در نهایت ۳۰ پوستر و طرح را برای چاپ آماده می‌کنند.

برنامه‌های رونمایی در دهه کرامت

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های رونمایی در دهه کرامت افزود: رونمایی از نرم‌افزار مجازی زیارت حرم مطهر، رونمایی از کتاب عکس حرم و رونمایی از نرم‌افزار اطلاعات فاطمی با عنوان آستان کرامت از دیگر برنامه‌های این دهه است.
ارسال نظرات