خبرهای داغ:
رئیس دادگستری استان قم:

چارچوب انسانیت در حقوق بشر مشخص شود

رئیس دادگستری استان قم با تاکید بر اینکه بر اساس آموزه‌های دینی چارچوب انسانیت باید در حقوق بشر مشخص شود، گفت: بدون توجه به چارچوب‌های انسانیت قواعد اصلی در نگاه غربی محدودیت مطرح می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۱۴۹۶
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
چارچوب انسانیت در حقوق بشر مشخص شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در سمینار تخصصی بین‌المللی حقوق بشر اسلامی که در سالن شهید سید عارف حسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه یکی از موارد مطرح شده در حقوق بشر جهانی آزادی انسان است، اظهار کرد: عقل داشتن فصل منطقی انسان در حقوق بشر غربی نیست و در این دیدگاه شأن انسان به آزادی آن ارتباط دارد.

وی با تاکید بر اینکه در مکتب حقوق بشر غربی نسبت به آزادی انسان نگاه جامعی نشده است، اضافه کرد: در دیدگاه اسلام مجموع توانمندی‌ها و استعدادهای بشر مورد توجه قرار می‌گیرد به همین علت انسان می‌تواند در مسیر پیشرفت به خواسته‌های غیر مادی خود هم برسد.

رئیس دادگستری استان قم خاطرنشان کرد: در حقوق بشر غربی انسان با فصل آزادی تعریف شده و با اجرای آن مشکلات بسیاری برای بشریت رقم زده می‌شود؛ مکتب غربی دامنه انسانیت را وسیع گرفته است و به همین علت انحصار را در عقیده مستلزم نمی‌داند که این موضوع تفاوت میان دیدگاه اسلامی و غیر اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آموزه‌های دینی چارچوب انسانیت باید در حقوق بشر مشخص شود، تصریح کرد: بدون توجه به چارچوب‌های انسانیت قواعد اصلی در نگاه غربی محدودیت مطرح می‌شود در صورتی که انسان با رعایت این چارچوب‌ها می‌تواند به کرامت و معرفت برسد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار