مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری تاکید کرد

ضرورت تعامل میان بانک‌ها با واحدهای تولیدی به منظور رشد اقتصادی

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری ضمن تاکید بر ضرورت تعامل میان بانک‌ها با تولیدکنندگان گفت: متاسفانه سیستم بانکی تعامل و همکاری لازم را با واحدهای تولیدی در این شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه ندارد.
کد خبر: ۸۷۲۱۶۴۸
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمود نعمتی پیش از ظهر امروز در نشست اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی با تاکید بر رفع موانع و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی به ویژه در شرایط اقتصادی کنونی به منظور رشد اقتصاد کشور به واسطه به گردش در آوردن چرخ تولید گفت: تمامی بخش‌ها باید در زمینه رفع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی استان همکاری داشته باشند و از ارجاع این بخش‌ها به خارج از استان تا حد امکان جلوگیری کنند.

وی افزود: مصوبات این جلسات از این پس به شکل توصیفی و با ریز جزئیات به ستاد مرکزی ارجاع و پس از بررسی مصوبات بازخورد آن هر سه ماه یکبار از سوی معاون اول رئیس جمهور به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شرایطی که اقتصاد کشور با مشکل مواجه است شکل گرفته و با توجه به رشد منفی موجود در کشور می‌طلبد که مشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی و تعامل لازم از سوی دیگر دستگاه‌ها و نهادها برای رفع این مشکلات با این واحدها صورت گیرد.

نعمتی با اشاره به عدم همکاری بانک‌ها با واحدهای تولیدی گفت: با این شرایط ایجاد شده تولیدکنندگان، دچار مشکلات بسیار زیادی هستند که متأسفانه سیستم بانکی نیز مساعدت لازم برای رفع مشکلات را نداشته و هیچ گونه همکاری و تعاملی را با این بخش ها ندارند.

در این جلسه مشکلات شرکت رینگ چرخ آلومینیوم خمین مورد بررسی قرار گرفت مقرر شد به منظور جبران کمبود نقدینگی این شرکت که متقاضی 70 میلیارد ریال تسهیلات از بانک رفاه بودند پس از ابلاغ مصوبه به هیئت مدیره بانک رفاه در مرکز تعامل لازم از سوی بانک با این شرکت صورت گیرد.

مشکلات شرکت شیر شهد اراک با بانک صنعت، معدن و تجارت نیز مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد ریز بدهی‌های این شرکت به بانک عامل اعلام و برای اخذ تصمیمات نهایی به مظنور رفع مشکلات این شرکت گزارشی مکتوب به ستاد تسهیل وزارتخانه فرستاده و مشکلات بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

مشکلات شرکت آلومینیوم شهر پرندک با بانک صنعت، معدن و تجارت نیز مورد بررسی و بحث در این جلسه قرار گرفت که تصمیم بر آن شد که بانک عامل پس از رصد مشکلات موجود و ارزیابی مجدد، پوشش بدهی را لحاظ کند در غیر این صورت ضامن باید در این بخش ورود و بدهی را پرداخت نماید.

مشکلات شرکت‌های ارتجاع صنعت مامونیه، لبنیات کالبر، آوند لفاف پگاه تفرش، کشتارگاه طیوران مرکزی و واحد صنعتی تیراتراش محلات بررسی و تصمیمات لازم در این ستاد مصوب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات