مدیرکل سابق اوقاف و امورخیریه استان مرکزی

11 هزار هکتار از اراضی موقوفه استان مرکزی سند دار شد

مدیرکل سابق اوقاف و امورخیریه استان مرکزی با اشاره به عملکرد اوقاف استان در مدت تصدی‌گری خود گفت: اوقاف در زمینه انجام کارهای زیربنایی به ویژه بحث اسناد مالکیت توانسته 11 هزار هکتار از اراضی استان را در این حوزه، دارای سند مالکیت کند.
کد خبر: ۸۷۲۲۱۲۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام آیت‌اله عباسیان ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در اراک با اشاره به سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح کشور گفت: اوقاف و امور خیریه توانسته برای تمام سال کار ویژه‌ای را برای بقاع متبرکه تعریف و اقدامات بسیار خوبی را انجام دهد به نحوی که برنامه‌های سازمان برای مدت یک‌سال از پیش تعیین و برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به گزارش عملکرد اوقاف استان در مدت تصدی‌گری خود افزود: اوقاف استان مرکزی در مدت زمان سه ساله گذشته اقدامات مهم و تأثیرگذاری را انجام داده و توانسته در تمامی ابعاد خدمات ارزنده و ماندگار را بر جای بگذارد که از جمله آن‌ها سنددار شدن 11 هزار هکتار از اراضی موقوفه استان است.

مدیرکل سابق اوقاف و امورخیریه استان مرکزی تصریح کرد: بیشتر اختلافات ما در استان با منابع طبیعی بود که در این راستا با آراء محاکم قضایی 50 هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف مورد بررسی و رفع اختلاف شد که تنها دو یا سه پلاک دیگر باقی‌مانده است.

حجت‌الاسلام آیت‌اله عباسیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث احیاء موارد وقفی گفت: اوقاف در زمینه گرفتن آرا از محاکم قضایی توانسته 240 رای را دریافت کند و در زمینه ابطال وضعیت تعدادی از موقوفات نیز گام‌های مهمی برداشته و با قوت و قدرت با تمامی افرادی که به دنبال تغییر موقوفات و سوء استفاده از این بخش‌ها هستند، برخورد داشته است.

وی افزود: ثبت وقفیات، به روز رسانی اجاره‌نامه‌های اماکن موقوفی، اقدامات عمرانی، فرهنگی و انتشار اوراق وقفی از جمله برنامه‌هایی بود که در این مدت دنبال و بخش عمده‌ای از آن محقق شد.

مدیرکل سابق اوقاف و امورخیریه استان مرکزی تصریح کرد: براساس به روز شدن اجاره‌نامه‌های اماکن وقفی و با توجه به رکود اقتصادی حاکم که سعی شده ضمن رعایت حق مردم، حق و حقوق وقف را نیز اعمال کنیم؛ درآمد اجارات استان از اموال وقفی ۴ برابر شد به طوری که ۷۶ درصد درآمد موقوفات مربوط به این بخش است.

حجت‌الاسلام آیت‌اله عباسیان با اقدامات و کارهای عمرانی انجام شده توسط اوقاف استان مرکزی در مدت زمان سه سال گذشته گفت: یک‌صد مورد اقدامات عمرانی در بقاع متبرکه صورت گرفته است که بخشی از این اقدامات به اتمام رسیده و بخش دیگر در حال اجراست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ه هیچ عنوان در این مدت اوقاف دستخوش بازی‌های سیاسی و جناحی نشده و در هیچ جایی از موقوفات و بقاع متبرکه تصمیمی که به ضرر اوقاف، بقاع متبرکه و اهداف این سازمان باشد گرفته نشده و ضمن احیاء وقف توانسته در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی گام بردارد و بقاع متبرکه را تبدیل به قطب فرهنگی کند.

در این مراسم حجت الاسلام حسینی اراکی به عنوان مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برای مدت سه سال معارفه و حجت الاسلام آیت الله عباسیان تودیع شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات