خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری:

جایگاه حضرت معصومه(س) در کنار ائمه معصومین(ع) است

رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: روایات ائمه معصومین(س) نشان می‌دهد که حضرت معصومه(س) یک انسان عادی نیست، بلکه ایشان در کنار ائمه معصومین(ع) قرار دارد.
کد خبر: ۸۷۲۲۷۵۶
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
جایگاه حضرت معصومه(س) در کنار ائمه معصومین(ع) است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در حرم کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به جایگاه حضرت معصومه(س) اظهار کرد: در روایتی از امام صادق(ع) آمده که برای شفاعت مسلمانان و شیعیان همین حضرت معصومه(س) کافی است. در روایتی از امام رضا(ع) آمده که هر کس خواهرم را در قم زیارت کند، مثل این بوده که من را در طوس زیارت کرده است.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: حضرت معصومه(س) جزو معصومین نیست، اما امام رضا(ع) زیارت این بانو را همچون زیارت معصومین دانسته است. در روایات زیارت امام رضا(ع) ثوابی همچون زیارت خداوند در عرش دارد و با توجه به این روایت‌ها، ثواب بالای زیارت حضرت معصومه(س) مشخص می‌شود.

وی افزود: در روایتی از امام رضا(ع) آمده که اگر نتوانستید من را در طوس زیارت کنید، خواهرم را در قم زیارت کنید، در روایت دیگری از امام هشتم هم آمده که هر کس حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند، برای او پاداش بهشت نوشته می‌شود. همچنین امام جواد(ع) فرمودند که هر کس حضرت معصومه(س) در قم زیارت کند، پاداش او بهشت است.

ماندگاری با اشاره به مقام حضرت معصومه(س) گفت: روایات ائمه معصومین(س) در خصوص زیارت کریمه اهل بیت(ع) نشان می‌دهد که حضرت معصومه(س) یک انسان عادی نیست، بلکه ایشان در کنار ائمه معصومین(ع) قرار دارد، امام موسی کاظم(ع) بنابر روایتی 37 فرزند داشتند، اما در میان فرزندان ایشان به جز امام رضا(ع) که معصوم است، تنها برای یک فرزند امام موسی کاظم(ع) یعنی حضرت معصومه(س) این همه فضیلت ذکر شده است.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: ذکر این همه فضیلت برای حضرت معصومه(س) برای این نیست که ایشان دختر، خواهر و عمه ائمه معصومین(ع) بودند. بلکه علت این همه فضیلت برای این بود که حضرت معصومه(س)، زیباترین انجام تکلیف را در محضر امام عصر خود که امام رضا(ع) بود، داشتند و بهترین یار و یاور برای ایشان بودند.

وی افزود: دستگاه خلافت مأمون عباسی می‌دانست که اگر حضرت معصومه(س) با ده‌ها امامزاده به طوس برسد، این‌ها یاران و همراهان امام رضا(ع) هستند و اگر آن‌ها به امام هشتم برسند، دستگاه خلافت عباسی باید خود را نابود شده فرض کند. حضرت معصومه(س) الگوی یاوران امام زمان(عج) است، زیرا ایشان بهترین یاور امام رضا(ع) بود.

ماندگاری با اشاره به نقشه‌های دشمن اظهار کرد: دشمن می‌خواهد بانوان جامعه ما را با آلوده کردن به بی‌حیایی از یاوری امام زمان(عج) باز دارد، حضرت معصومه(س) از مدینه به سمت خراسان با مردان بنی هاشم حرکت کرد، یعنی می‌تواند یک دختر جوان با یک کاروان حرکت کند و محور کاروان باشد و حیا و عفت خود را حفظ کند.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: حضرت معصومه(س) الگوی دختران و پسران عالم است و ارزش‌های زیادی در روایات ائمه معصومین(ع) برای ایشان بیان شده است. ما هنوز قدر حرم‌هایی همچون حرم حضرت معصومه(س) را نمی‌دانیم و حق این حرم را ادا نکردیم.

وی افزود: در روایت‌ها آمده که اگر نمی‌توانید قبر حضرت زهرا(س) را زیارت کنید، در شهر قم قبر حضرت معصومه(س) را زیارت کنید. دلیل این همه فضائل و مناقب برای حضرت معصومه(س) این است که ایشان یار و یاور امام زمان خود یعنی امام رضا(ع) بودند. دوران عصر غیبت، دوره تمرین یاوری است و عصر غیبت پایگاه تربیتی منتظران امام زمان(عج) است.

ماندگاری با اشاره به تمرین یاوری امام زمان(عج) اظهار کرد: خداوند گفته است که پنج گروه انبیاء، امامان معصوم، شهدا، صالحین و اطاعت کنندگان از ائمه معصومین(ع) در کنار یکدیگر در بهشت قرار می‌گیرند. ما برای تمرین یاوری باید تلاش کنیم و حضرت معصومه(س) هم این تلاش‌ها را داشتند.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: یک راه برای تمرین یاوری، همفکری با ولی خدا است، قرار است که فکر ما با فکر امام زمان(عج) یکی شود، تا افکار ما با افکار ولی خدا در یک خط نباشد، فکرهایمان توحیدی نیست. در جمهوری اسلامی ننگ است که مسؤولی به جای خدمت، سوء استفاده کند و باید چنین افرادی تنبیه شوند و آبروی آن‌ها در جامعه برود.
ارسال نظرات