خبرهای داغ:
عضو هیأت علمی جامعة‌الزهرا:

حضرت معصومه(س) مدافع حریم ولایت بودند

عضو هیأت علمی جامعة‌الزهرا گفت: حضرت معصومه(س) مدافع حریم ولایت بودند، ایشان راوی حدیث بودند و سه امام معصوم درباره این بانوی بزرگوار روایت‌هایی نقل کردند.
کد خبر: ۸۷۲۲۹۱۱
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
حضرت معصومه(س) مدافع حریم ولایت بودند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تبریک دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: حضرت معصومه(س) دارای القاب متعددی مانند طاهره، حمیده،‌ رشیده، رضیه و مرضیه است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از تولد ایشان از سوی امام صادق(ع) آمدن ایشان وعده داده شده بود و فرموده بودند در قم بانویی از فرزندان من متولد می‌شود که به شفاعت او همه شیعیان اهل بهشت می‌شوند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قم با بیان اینکه حضرت معصومه(س) مدافع حریم ولایت بودند، گفت: ایشان راوی حدیث بودند، سه امام معصوم مانند امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام صادق(ع) درباره این بانوی بزرگوار روایت‌هایی نقل کردند.

وی خاطرنشان کرد:‌ حضرت معصومه(س) عالمه آل عبا و محدثه آل طاها بودند، موقعیت و جایگاه ویژه برای حضرت نزد خداوند وجود داشت، به همین دلیل می‌توان از شخصیت حضرت الگوبرداری کرد.

ظهیری با بیان اینکه حضرت معصومه(س) با اطاعت از اهل بیت(ع) به این مقام دست پیدا کردند، گفت: همراهی و ولایتمداری نسبت به امام از ویژگی‌های بارز این بانوی بزرگوار بود، انگیزه اصلی سفر حضرت نامه‌ای بود که امام هشتم به ایشان نوشته و در آن نامه از ایشان دعوت کرده بودند.

وی عنوان کرد: پیروی حضرت معصومه(س) از اهل بیت(ع) و محبت ایشان به امام سبب شد که پس از مرگ بارگاه ایشان مایه برکت باشد، به همین دلیل این بانوی بزرگوار کریمه اهل بیت(س) نام گرفتند، بنابراین حضرت معصومه(س) پناهگاه بسیاری از علما و آغازگر بسیاری از انقلاب‌ها بودند و امروز شاهد هستیم علوم آل محمد از جوار بارگاه ایشان به سراسر دنیا نشر پیدا می‌کند.

عضو هیأت علمی جامعة‌الزهرا با بیان اینکه باید بیش از گذشته تأکید به علم و اجتهاد داشته باشیم، گفت: لازم است ویژگی‌هایی مانند امام‌مداری‌، همراه بودن و اطاعت از بندگی خدا و حسن خلق ترویج پیدا کند و زیر سایه اهل بیت(ع) به اقدامات اساسی بپردازیم.
ارسال نظرات