خبرهای داغ:
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه مطرح کرد

شرکت در جنگ خبری و رسانه‌ای با روحیه جهادی و انقلابی

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروز باید با روحیه جهادی و انقلابی در جنگ خبری و رسانه‌ای شرکت کرد و در نظر گرفته شود مهم‌ترین جلوه استکبار، بحث تبلیغاتی و فرهنگی است که ریشه آن خبر و اطلاعات است.
کد خبر: ۸۷۲۳۱۴۵
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
شرکت در جنگ خبری و رسانه‌ای با روحیه جهادی و انقلابی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عبدالله حاجی‌صادقی امروز در گفت‌وگو خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین الزامات تصمیم‌گیری درست از سوی مسؤولان و مردم اطلاعات دقیق، کامل و مناسب از واقعیت‌هاست، بدون اطلاع کامل از واقعیت‌ها تصمیم‌گیری‌های نادرست و ناصوابی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگار باید واقعیت‌ها را آن‌چنان که هست منعکس کند، تا کسانی که می‌خواهند تصمیم‌گیری کنند، تصمیم‌های آنها متناسب با واقعیت‌ها باشد و از این نظر کار خبرنگاری بسیار با اهمیت است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند کار خبرنگاری انجام دهند، بر اساس دستورات قرآن علاوه بر توانمندی علمی، باید توانمندی معنوی داشته باشند، گفت: کسانی که می‌خواهند خبر را منعکس کنند، باید دارای عدالت و صداقت باشند تا بتوانند خبر را صحیح منعکس کنند.

وی عنوان کرد: خبرنگاران در مدت 38 سال پس از انقلاب، نقش تعیین‌کننده و تأثیرگذاری داشتند، امروز نیز مانند زمان جنگ است، جنگی بین جبهه انقلاب و استکبار و رقابتی بین خبرنگاران و خبرگزاری‌های انقلابی و ضدانقلاب وجود دارد.

حاجی‌صادقی یادآور شد:‌ امروز باید با روحیه جهادی و انقلابی در جنگ خبری و رسانه‌ای شرکت کرد و در نظر گرفته شود مهم‌ترین جلوه استکبار، بحث تبلیغاتی و فرهنگی است که ریشه آن خبر و اطلاعات است.

 وی تصریح کرد: امیدواریم خبرنگاران و دستگاه‌ها با روحیه جهادی، انقلابی و امانت‌داری به ایفای نقش بپردازند و واقعیت‌ها را بدون حب و بغض، درگیری جناحی و سیاسی و داوری خود منعکس کنند، تحلیل مانعی ندارد اما تحلیل را با خبر مخلوط نکنند و خبر را آن‌ چنان که اتفاق افتاده، ارائه دهند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه خبر خوب باید آینه واقعیت باشد و به موقع منعکس شود، گفت: خبر باید قطعیت داشته باشد و حدسی نباشد و از سازمان‌دهی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه رسانه باید بتواند خبر را به خوبی تأمین کند، گفت: رسانه و خبرنگار علاوه بر شرایط عدالت و بی‌طرفی باید قدرت تنظیم و دسته‌بندی خبر را داشته باشد و اینکه با چه راهبردی و شیوه‌هایی خبر را منعکس کنند که برای مخاطبان جذاب باشد.

حاجی‌صادقی عنوان کرد: همیشه خواسته مخاطب، نیاز او نیست این هوشیاری رسانه است که خواسته‌ها را به سمت نیازها سمت و سو دهد و کاری کند که عمده خواسته مردم همان نیازها باشد.
ارسال نظرات