خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی تاکیدکرد:

دهه کرامت، فرصتی برای نهادینه سازی فرهنگ تکریم

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: دهه کرامت فرصت بسیار مناسبی برای ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ کرامت است.
کد خبر: ۸۷۲۴۱۹۰
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

حجت‌الاسلام ابوالقاسم رحیمی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص علت نام‌گذاری دهه اول ماه ذی‌القعده به‌نام دهه کرامت اظهار کرد: حضرت معصومه(س) در روز اول ماه ذی‌القعده متولد شده‌اند و لقب ایشان کریمه اهل‌بیت می‌باشد ازهمین‌رو فاصله میان میلاد حضرت معصومه(س) و برادر گرامی‌شان امام رضا(ع) را دهه کرامت نام‌گذاری کرده‌اند.

وی مردم را به ‌بهره بردن از دهه کرامت دعوت کرد و افزود: دهه کرامت فرصت خوبی‌ برای نهادینه سازی کردن فرهنگ تکریم در جامعه است درهمین راستا می‌توان با معرفی و تجلیل از مدیران و کارآفرینان موفق و کسانی که قدم خیری برای بهبود وضع معیشتی و یا فرهنگی جامعه برداشته‌اند، جامعه را به داشتن کرامت دعوت کرد.

رحیمی با اشاره به آیاتی از قرآن در ارتباط با کرامت انسان تشریح کرد: خداوند در قرآن فرموده‌اند ما به انسان کرامت داده‌ایم، با توجه به این آیه انسان‌ها می‌توانند با مطالعه و تامل در زندگی و منش ائمه اطهار و الگو قرار دادن سیره این بزرگان گوهر وجودی خود را شکوفا کنند.

کارشناس مسائل سیاسی در ارتباط با مقام حضرت معصومه(س) تصریح کرد: از چهار امام بزرگوار شامل امام موسی کاظم(ع)، امام صادق(ع)، امام رضا(ع) و امام جواد (ع) روایت داریم که هرکس حضرت معصومه (س) را زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد شد، همچنین در جایی دیگر آمده‌است دلیل ازدواج نکردن حضرت معصومه(س) این است که هیچ کس لیاقت و صلاحیت همسری ایشان را نداشته‌است.

رحیمی در خاتمه مقام علمی حضرت معصومه(س) را یادآور شد و تبیین کرد: ایشان فقیه، مجتهد، مفسر قرآن و راوی حدیث بوده‌اند تا جایی که در غیاب امام کاظم(ع) سوالات شاگردان و کسانی که برای طرح سوال خدمت امام کاظم(ع) رسیده‌بودند را پاسخ می‌دادند.

1101/30ت/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار