ارزش‌های حقیقی دوران دفاع مقدس برای جوانان تبیین شود

زائر اعزامی به مناطق عملیاتی غرب کشور گفت: اگر امروز جنگ نرم دشمن جایگزین جبهه‌های جنگ سرد شده به واسطه عدم تبیین تاریخ دفاع مقدس برای جوانان است و می‌طلبد تا برای مقابله ارزش‌های حقیقی دوران دفاع مقدس برای این قشر از جامعه تبیین شود.
کد خبر: ۸۷۲۴۲۳۶
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰

رحمت‌اله مبینی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های جنوب و غرب کشور توفیق حضور و مقابله با دشمن را داشته است، گفت: جنگ در جبهه‌های غرب بسیار سخت‌تر از نبرد در مقابل با دشمن در مناطق عملیاتی جنوب داشت.

وی افزود: در غرب شناخت دوست و دشمن بسیار دشوار بود، شناخت افکار و جبهه‌ای که افراد برای آن می‌جنگیدند کاری بس دشوار بود.

بسیجی پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در جبهه‌های جنوب شاهد تجمیع بیشتری از رزمندگان بودیم که این مسئله احساس نزدیکی میان افراد را بیشتر می‌کرد و خوشبختانه تا به حال چندین بار توفیق حضور و زیارت مناطق عملیاتی جنوب را داشته‌ام.

مبینی با اشاره به نخستین حضور خود پس از پایان دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی جنوب گفت: زمانی که پس از سال‌ها قدم بر خاک جبهه‌های جنوب گذاشتم سجده شکر بر جای آوردم، خاک شلمچه برایم جایگاهی بسیار والا دارد.

وی تاکید کرد: اگر بتوانم رضایت خانواده را کسب کنم تمایل دارم به جنوب کوچ کنم و هر بار با حضور در این مناطق عملیاتی تجدید خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس داشته باشم.

این زائر اعزامی به مناطق عملیاتی غرب با اشاره به عدم آشنایی کامل جوانان نسبت به مفاهیم دوران دفاع مقدس گفت: یکی از دلایلی که باعث شده جبهه جنگ نرم جایگزین جبهه جنگ سرد دشمن شود سکوت کسانی است که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند ولی خاطرات آن روزها را برای جوانان و نسل جوان انقلاب اسلامی بازگو نکردند.

وی افزود: خیلی از جوانان به دلیل عدم آگاهی نسبت به مفاهیم دوران دفاع مقدس آشنا نیستند، حاضران در دوران دفاع مقدس کم‌کاری کرده‌اند اگر همانگونه که مقام‌معظم رهبری فرمودند گنجینه دوران دفاع مقدس را باید بیان کنیم تا دشمنان در جنگ نرم از ما سبقت نگیرند.

بسیجی پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: امروز یکی از زائران زمانی که به ارتفاعات بازی‌دراز رسیدیم و یادمان شهید گمنام را زیارت کرد اشک می‌ریخت و در همان حال یک جمله گفت اینکه با حضور در این مناطق دست کم یاد گرفتم تا چندماه از برنامه‌های ماهواره‌ای دور باشم.

مبینی ادامه داد: انچه که می‌تواند اثرگذاری کاروان‌های معنوی راهیان نور را افزایش دهد حضور مردم و راویانی است که باید روایتگر روزهایی باشند که شاهد بوده یا لمس کرده‌اند.

وی با اشاره به راهبرد جامعه اسلامی از سوی مقام‌معظم رهبری گفت: مقام‌معظم رهبری نسبت به احصاء گنجینه دوران دفاع مقدس تاکید کردند و تا زمانی که این امر محقق نشود فایده نخواهد داشت.

بسیجی پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: نمی‌توان برای تحقق این اهداف در بسیاری از مواقع نمی‌توانیم هرگز بر کمک مسئولین امیدوار باشیم، مسئولین گرچه از بدنه نظام هستند ولی گاهی منافع شخصی خود را نسبت به دیگر موارد ترجیح می‌دهند.

مبینی با اشاره به شرایط امروز جامعه گفت: شرایطی که امروز بر جامعه حاکم است به مانند دوران دفاع مقدس و شرایطی است که رزمندگان در جبهه‌های غرب با آن مواجه بوند.

وی با اشاره به بخشی از سخنان شهید باکری گفت: این شهید بزرگوار در همان دوران گفت که بچه‌های جبهه و جنگ به سه دسته تقسیم می‌شوند برخی منکر، برخی دنباله‌رو مال دنیا خواهند بود؛ بچه‌های جبهه و جنگ دردهای بسیاری دارند.

این زائر اعزامی به مناطق عملیاتی غرب با اشاره به اینکه نسبت به شهدا مدیون هستیم گفت: ما در قبال شهدا مدیون هستیم باید قدردان آنان باشیم اگر تقوا پیشه کنیم بی‌شک در مسیر حق قدم خواهیم برداشت و این همان مسیری است که شهدا در آن گام نهادند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات