خبرهای داغ:
بیانیه اصلاح طلبان کرمانشاه؛

واژه هایی که استاندار به کار می گیرد توهین به مردم کرمانشاه است

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان کرمانشاه بیانیه ای در خصوص سخنان استاندار منتشر کرد.
کد خبر: ۸۷۲۴۳۸۷
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، شورای متشکل از چند حزب اصلاح طلب موسوم شورای هماهنگی اصلاح طلبان طی بیانیه ای ادبیات اخیر استاندار کرمانشاه نسبت به مردم و نخبگان استان کرمانشاه را توهین توصیف کرد.

 

متن بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان کرمانشاه به شرح زیر است؛

 

متأسفانه اخیراً حوادث و مسائل ناخوشایندی در کرمانشاه روی داده است که این شورا بر خود لازم می داند مواردی چند دراین خصوص را به استحضار افکار عمومی برساند:

 

حواشی مربوط به سفر ریاست جمهوری را علیرغم حضور گسترده و باشکوه مردم به وقت دیگر وامیگذاریم.

 

۱- استاندار محترم از نخبگان استان دلجویی نماید!

 

اما طی روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر تغییر یا استعفای استاندارکرمانشاه در فضای مجازی و رسانه ای به صورت گسترده ای منتشر شد و گمانه زنی هایی نیز در خصوص جانشینان ایشان نیز صورت پذیرفت که گزینه های مطرح شده جملگی از افراد توانمند، نخبه و سرمایه های ارزنده این استان بوده و هستند؛ که خود در چنین گمانه‌زنی‌ها و شایعات نقشی نداشتند.

 

اما شوربختانه استاندار محترم برخلاف رسم معمول، نسبت به این موضوع کم اهمیت واکنش نشان دادند و با برآشفتگی، سخنانی را بر زبان جاری ساختند! که حقیقتاً شایسته ی شأن ایشان به عنوان استاندارکرمانشاه و شخصیتی پخته و اخلاق‌مدار نبود.

 

"کودکان نی‌سوار که خواب استانداری را می بینند" همچون واژه ی "لالمانی" که پیش از این جناب رازانی بزرگوار در خصوص منتقدین به کار برده بودند، تعابیر مناسبی نبوده و نیست. استاندار بزرگوار قطعاً میدانند کسانیکه نامشان به عنوان گزینه‌ی جانشین مطرح شد و شاید خود تمایلی به این امر هم نداشتند، از سرمایه‌های این استان هستند که هریک شایستگی و لیاقت استانداری استانهای بزرگ و حتی تصدی وزارت را دارند.

 

وقتی این بزرگان، کودکان نی‌سوار دانسته شوند، تکلیف مابقی سرمایه‌ها و نخبگان این استان از دید استاندارمحترم روشن است.

 

بنابراین ما این تعابیر نامناسب را توهین به همه مردم این دیار و تحقیر سرمایه‌ها، توانمندی‌ها و نیروهای کارآمد و برجسته استان میدانیم و امیدواریم استاندار محترم که شاید مشاوره‌های نامناسب، که همواره آفت مدیران ارشد استان بوده ایشان را در چنین وضعیتی گرفتار نموده است ، به گونه‌ای که خود صلاح و شایسته میدانند سخنان خویش را اصلاح و از نخبگان و سرمایه های انسانی استان دلجویی به عمل آورند.

 

از سوی دیگر شایعه تغییر استانداران همواره در این استان و سایر استانها، در مقاطع مختلف مطرح بوده است و چنین واکنشی در مقابل شایعاتی این چنینی کم نظیر بوده است. بنابراین ما امیدواریم جناب دکتر رازانی استاندار محترم که در جای خود زحماتش قابل تقدیر است ، در موضعگیری‌ها دقت بیشتری مبذول دارند و تأمل و تحمل بیشتری به خرج دهند. زیرا اشتباهات و ناپختگی ها علاوه بر پیامدهای ناگوار که در پی خواهد داشت، مورد سوء استفاده مخالفین دولت که بعضاً شمشیر را از رو بسته و گویا هیچ اصل و حد و مرزی را برای تخریب هم به رسمیت نمی شناسند، قرار خواهد گرفت و برای تضعیف دولت از آن استفاده می شود.

 

شورای هماهنگی به عنوان حامی همیشه در صحنه‌ی دولت تدبیر و امید قطعاً در مسیری قرار نخواهد گرفت که منجر به تضعیف دولت یا نمایندگان و کارگزاران او شود. اما گاهی سکوت و مماشاتِ اصلاح طلبان در مقابل اشتباهات و کم کاری ها و ناتوانی ها ، بذر ناامیدی در دل مردم خواهد کاشت که خود بدترین ضربه به دولت است.

 

۲- چرا آیت الله ممدوحی برخلاف‌قانون دفتر متعلق به نمایندگان‌خبرگان را تخلیه نمی نماید؟

 

موضوع دیگر که این شورا بر خویش فرض میداند که به آن ورود کند، موضوع عدم تخلیه‌ی دفتر و محل مسکونی مربوط به نمایندگان مجلس خبرگان رهبری است. جناب آیت ا... ممدوحی که در دوره گذشته نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان بوده اند و در این دوره موفق به راهیابی به این مجلس نشدند ، متأسفانه هنوز اقدام به تخلیه منزل و دفتری که متعلق به نمایندگان مجلس خبرگان است ننموده است.

 

قطعاً این امر خلافِ قانون است و در خصوص مسأله‌ی شرعیِ آن، ما خود را صالح به اظهار نظر نمیدانیم و خود آیت ا... ممدوحی قطعاً خود بیشتر واقف هستند.

 

به هرحال از مراجع مسئول می‌خواهیم در اسرع وقت، اقدام معمول و قانونی جهت تخلیه به عمل آورند تا نمایندگان مردم در مجلس خبرگان بتوانند امورات خویش را در دفتر مربوط به نمایندگانِ این مجلس انجام دهند.

 

شورای هماهنگی‌جبهه اصلاحات استان کرمانشاه

ارسال نظرات