خبرهای داغ:
درمراسم معارفه شهردار گنبدکاووس ؛

مهم‌ترین اولویت شهردار و شورا باید در حوزه ساماندهی زیر ساخت داخل شهر باشد/ توجه به نقاط محروم یکی از الویت‌های شهر است

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: متأسفانه منظر شهری گنبدکاووس شایسته مردم نیست و در این حوزه توجه خاصی نشده است لذا مهم‌ترین اولویت شهردار و شورا باید در حوزه ساماندهی زیر ساخت داخل شهر باشد.
کد خبر: ۸۷۲۴۷۷۲
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
به گزارش خبرگذاری بسیج از گنبدکاووس، عبدالقدیر کریمی درمراسم معارفه شهردار گنبدکاووس گفت: شورای شهر به عنوان تجلی خاص در مطالبات مردم در حوزه شهر است و حلقه اتصال بین مردم و مدیران جاری و بدنه دستگاه اجرایی می ‌باشد و وظیفه سنگین به عهده دارد زیرا اعتماد و اعتقاد به مردم را عهده دار است.

وی افزود: حوزه شهر گنبد، حوزه‌ی بسیار مهم و تأثیرگذار در معادلات استانی است و معتقدم در این حوزه هر چقد کار شود باز هم متناسب شأن مردم نخواهد بود و در این مدت کوتاه عمر شورا و شهرداری باید تلاش آنان مضاعف شود.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: درست است که مشکلاتی در اعتبارات و مصالح وجود دارد ولی باید وضعیت نابسامان شهر ساماندهی شده و توجه به نقاط محروم یکی از الویت‌های شهر باشد.

کریمی تصریح کرد: شورای شهر، شورای همه ی مردم و تمام کوچه و خیابان‌ و مناطق مختلف شهر است و از این جهت با نگاه واقع بینانه و عادلانه باید توسعه‌ی متوازن رعایت گردد.

وی در مورد منظر شهری اظهار داشت: متأسفانه منظر شهری گنبدکاووس شایسته مردم نیست و در این حوزه توجه خاصی نشده است لذا مهم‌ترین اولویت شهردار و شورا باید در حوزه ساماندهی زیر ساخت داخل شهر باشد گرچه بضاعت شهرداری و شورا را آگاه هستم و میدانم ابزار و امکانات محدود است ولی با این حال باید حداقل انتظارات مردم برآورده شود.

فرماندار ویژه شاخص و ظرفیت مناسب شهرستان را در حوزه ورزش و گردشگری برشمرد و خاطر نشان کرد: یکی از امتیازات و برندهای شهرستان گنبدکاووس ورزش والیبال وسوارکاری است که باید مورد توجه واقع شود البته در حوزه گردشگری توجه به برج قابوس نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تا کنون از این برج به عنوان یک حلقه مفقودی برخورد شده و اطراف برج قابوس هیچ تغییری نیافته که شایسته این شهر و مردم آن نیست.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه ورزش همگانی با ارزش‌تر از سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها است و اگر در مجاورت بوستان‌ها و پارک‌ها فضایی برای ورزش همگانی چون پیاده‌روی و دوچرخه سواری در نظر گرفته شود بسیار مناسب خواهد بود.

وی اضافه کرد: بهترین کار شورا اهدای دوهکتار زمین از اراضی 7 هکتاری پارک داریوش جهت احداث موزه بزرگ است و در مورد برج قابوس نیز از هفته آینده کار جهادی آزاد سازی و تملک اراضی اطراف برج قابوس شروع خواهد شد.

رئیس شورای شهر در این مراسم گفت: شوراها باید با همفکری و تعامل در جهت رفع مشکلات مردم تلاش نموده و با تنظیم برنامه محرومیت زدایی در امور شهری و توسعه متوازن شهر را سلوحه کار خود قرار دهند.

علی پورمندی افزود: بسیاری از مصوبات که در حد توان شهر بود اجرایی شد و برگی از آن ها به دلیل عدم اعتبارات مناسب اجرایی نگردید که شورا جهت جبران مافات کار خود احیای پارک داریوش و فرهنگ‌سرای خیابان بعثت را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه طی این سه سال عمر شورا 500 جلسه علنی و غیر علنی و در حوزه کمیسیون‌ها 290 نشست تخصصی برگزار شد. که ماه عسل آن مهم‌ترین پروژه‌ها از قبیل احداث 11 بوستان و پارک و بازسازی 3 پارک دیگر، احداث 3 مجموعه روباز، واگذاری یک سالن به ورزش رزمی، ساماندهی 3 بازارچه میوه و تره‌بار، احداث بادمان شهدای گمنام، طراحی پارکینگ حافظ شمالی و چندین پارک محلاتی است.

پورمندی تصریح کرد: در سال 92 بودجه شورا و شهرداری 30 میلیارد تومان برآورد شد که با 12 درصد افزایش به بیش از 33 میلیارد تومان رسید همچنین بودجه 46 میلیارد تومانی سال 93 صد درصد تحقق یافت و از 45 میلیارد تومان بودجه سال 94 چهل‌و دونیم میلیارد تومان محقق شد که مجموعاً طی این سه سال 55 درصد از این بودجه‌ها صرف هزینه شهری در بحث عمرانی بود.

وی بودجه سال 95 را 45 میلیارد تومان برشمرد و گفت: پنج و هشت و دهم درصد این بودجه صرف هزینه جاری شده است و طی این مدت در جهت هزینه‌های عمرانی 53 میلیارد تومان جهت آسفالت معابر و کوچه‌ها بوده است.

رئیس شورای شهر اظهار داشت: از فردا نهضت آسفالت ادامه خواهد یافت و انشاالله تا اتمام دوره‌ی شورا تمام معابر و کوچه‌ها آسفالت خواهد شد

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها استانداری گفت: شهرداری‌ها تنها دستگاه اجرایی هستند که هم درآمد و هم هزینه می‌کنند و مدیریت شهری که کار بسیار سخت و پیچیده است به عهده‌ی آن ‌ها می‌باشد.

محمد حمیدی افزود: بودجه شهرداری گنبد در سال 94 و 95 برابر است در صورتی که برای پویایی کارمندان شهرداری باید هر ساله درآمدها افزایش یابد.

وی ادامه داد: با تحقیقات به عمل آمده شهرداری گنبد در مقایسه با شهرهای هم تراز خود در بحث اعتبارات کل شهرداری‌ها از دیگر شهرها عقب مانده و با توجه به این مورد باید در مدت باقی مانده برنامه‌ها جدی داشته باشند.

حمیدی اظهار داشت در سه سال اول این شورا و شهرداری در جذب بودجه 30 درصد کاهش داشته که باید در این مدت جبران گذشته را نمایند

مدیر کل امور شهری و شوراها اضافه کرد: جهت افزایش آگاهی کارکنان، در دفتر امور شهری 43 دوره‌ی آموزشی برای سال جاری در نظر گرفته شده است که تاکنون 9 دوره‌ی آن برگزار و یک دوره نیز امروز در حال اجرا است.

حمیدی بیان کرد: متأسفانه شهرداری گنبد هیچ برنامه چشم انداز دراز مدت ندارد و باید این برنامه هرچه زودتر تهیه شود. همچنین اگر حاشیه‌های شهر کنار گذاشته شود گنبدکاووس جزو 20 شهر اول کشور خواهد بود ولی به دلیل تعصلات حاشیه شهر در ردیف‌های آخر شهری قرار دارد.

امام جمعه اهل سنت در این مراسم گفت: سعی کنیم در هر منصب و سمتی که هستیم و هر موقعیتی که داریم و عملی را انجام می‌دهیم خدا را در نظر داشته و اخلاص کامل داشته باشیم تا مورد لطف خداوند قرار گیریم

آخون عبدالباسط نوریزاد افزود: امانتدار بودن، مصلحت جامعه را در نظر گرفتن، عدم حیف میل و حفظ بیت‌المال شجاعت و شهامت در مدیریت از ویژگی‌های مدیر نمونه است

وی ادامه داد مدیریت تنها لم دادن بر صندلی نیست بلکه همیشه در جامعه بود و شهردار جدید باید در کارهای خود خدا را در نظر گرفته و در جهت خدمت به همشهریان امام علی (ع) را الگوی خود قرار دهند.

شهردار جدید گفت: بنده با استفاده از ظرفیت‌ها در جهت خدمت رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد

منصور طعنه گنبدی افزود: با توجه به اینکه گنبد دومین شهر استان می‌باشد در کنار فعالیت‌های خود زیرگذر در میدان امام علی (ع) و روگذر در میدان بسیج، مجموعه تفریحی و ورزشی در اطراف پل آخون نوریزاد و تکمیل کمربندی شهرستان را در اولویت برنامه‌های شهری قرار خواهند داد.

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها