خبرهای داغ:

یورش کیانوش رستمی به مدال طلای المپیک/وزنه بردارکرمانشاهی چراغ اول کاروان ایران را روشن می کند

در حالی رقابت وزنه برداران ایران از نخستین ساعات بامداد فردا (شنبه) در المپیک 2016 ریو آغاز می شود که کیانوش رستمی وزنه بردار کرمانشاهی اولین نماینده ایران در این رقابت ها خواهد بود و باید برای کسب مدال به جدال با پولاد سرد بپردازد.
کد خبر: ۸۷۲۵۹۸۲
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، نخستین نماینده کاروان وزنه برداری کشورمان در المپیک کیانوش رستمی در دسته 85 کیلوگرم خواهد بود که قرار است از ساعت 2:30 دقیقه بامداد روز شنبه 23 مرداد روی تخته رفته و به جدال با پولاد سر برود.
رستمی رکورد دار وزنه برداری جهان و دارنده نشان نقره بازی های المپیک 2012 لندن و یکی از شانس داران مسلم کسب مدال به شمار می رود، مدالی که خیلی ها امیدوارند به رنگ طلا باشد تا این وزنه بردار پرتوان کشور کلکسیون افتخاراتش را کامل کند.
کیانوش طی 8 سال گذشته و در اوزان 69، 77 و 85 کیلوگرم، 13 بار در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک به میدان رفته و در این مدت 2 مدال طلا و یک نقره در رقابت های قهرمانی جهان، یک نقره المپیک، یک نقره بازی های آسیایی، 2 طلای جوانان جهان و دو نقره رقابت های قهرمانی آسیا را بر گردن آویخته است تا یکی از عنوان دارترین وزنه برداران جهان را یدک بکشد.
رستمی پیش از اعزام به مسابقات المپیک در رقابت های بین المللی جام فجر توانست در حرکت دو ضرب وزنه 220 کیلویی را مهار کند تا رکورد دنیا را 2 کیلو افزایش دهد، رکوردی که پیش از این با 218 کیلو در اختیار وزنه بردار چینی بود.
وی همچنین در مجموع با زدن 395 کیلو وزنه یک کیلوگرم رکورد دنیا که متعلق به ورزشکار بلاروس بود را نیز از آن خود کرد.
وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم کشورمان در حالی گام به رقابت های المپیک 2016 ریو گذاشته که در دوره قبلی المپیک که در سال 2012 و در لندن برگزار شد، با مهار وزنه 171 کیلو در یک ضرب و 209 کیلوگرم در دو ضرب با مجموع 380 کیلوگرم عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره را تصاحب کرد.
وی همچنین سال گذشته و در رقابت های قهرمانی جهان در حرکت یکضرب 173 کیلوگرم و حرکت دوضرب 214کیلوگرم را بالای سر برد تا با مجموع 387 کیلوگرم به مدال نقره دست یابد.
اکنون به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده که رستمی مدال طلای معتبرترین رقابت های ورزشی جهان را از آن خود کند تا هم چراغ اول کاروان ورزشی ایران در مسابقات را روشن کند و هم نام خود را جاودانه سازد.
بدون شک بامداد شنبه خیلی ها منتظر یورش کیانوش به مدال طلای المپیک هستند تا پس از گذشت یک هفته از آغاز رقابت ها، کاروان ورزشی ایران هم در المپیک صاحب مدال شود.

** برای مدال طلا می جنگم
کیانوش رستمی پیش از اعزام به مسابقات المپیک از تلاش و مبارزه خود برای کسب مدال طلای المپیک خبر داده بود و گفت: کسب این مهم سخت اما غیرممکن نیست.
وی با تاکید بر اینکه مسابقات المپیک همواره سخت ترین میدان برای ورزشکاران بوده است، گفت: در این میدان باید بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذاری و نشان دادن کوچکترین سستی و خللی تو را از هدفت دور و حاصل تلاش هایت را بر باد خواهد داد.
رستمی با بیان اینکه در المپیک گذشته 380 کیلوگرم را در مجموع یک ضرب و دو ضرب روی سر برده و نقره کسب کرده، گفت: برای کسب مدال بهتر در این دوره باید وزنه های بالاتری را انتخاب و موفق به مهار آن ها بشوم.
وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم کشورمان گفت: در حالی در المپیک لندن در حرکت 2 ضرب 209 کیلوگرم را بالای سر بردم که به تازگی و در مسابقات بین المللی جام فجر در همین حرکت موفق به مهار وزنه 220 کیلوگرمی شدم، رکوردی که اگر در المپیک ریو نیز تکرار شود می تواند تا حد زیادی مدال طلایم را قطعی کند.
وی گفت: هرچند شرایط و جو مسابقات کاملا با یکدیگر متفاوت است و فشار و استرسی که نام المپیک به ورزشکار وارد می کند ناخودآگاه بر عملکرد آن ها تاثیر منفی می گذارد که البته سعی می کنم این اتفاق در مسابقات پیش رو برای من اتفاق نیفتد.
رستمی در پایان از حریفان روسیه ای، لهستانی، قزاقستانی و چینی به عنوان مهمترین رقبای خود یاد کرد و گفت: با وجود سختی کار اما نهایت تلاش خود را به کار می بندم تا با کسب خوشرنگ ترین مدال پرچم کشورم را به اهتزاز در آورده و از اعتبار ورزش ایران دفاع کنم.
در آخرین روز مسابقات المپیک 2016 نیز که روز یکشنبه 31 مرداد خواهد بود، محمدجعفر مرادی دونده کرمانشاهی تیم ملی دو و میدانی ایران در بخش ماراتن اولین المپیک خود را تجربه خواهد کرد.
ندا شهسواری دیگر نماینده ورزش کرمانشاه در رقابت های المپیک بود که در روز نخست با قبول شکست چهار بر سه مقابل حریفی از بلاروس از دور مسابقات کنار رفت.
در المپیک گذشته (2012 لندن) از جامعه ورزشی کرمانشاه سه نماینده به نام های علی مظاهری در بوکس، کیانوش رستمی در وزنه برداری و ندا شهسواری در پینگ پنگ حضور داشتند که در پایان تنها رستمی بود که موفق به کسب مدال برنز شد.
سی و یکمین دوره رقابت های المپیک با حضور 10هزار و 500 ورزشکار زن و مرد از 205 کشور جهان در 28 رشته و 44 ماده از 16 تا 31 مرداد در شهر ریودوژانیرو برزیل با یکدیگر رقابت می کنند.
64 نماینده ایران در مسابقات المپیک در 14 رشته ورزشی انفرادی شامل بوکس، دو و میدانی، دوچرخه سواری، تکواندو، تیراندازی، کشتی آزاد و فرنگی، تیروکمان، وزنه برداری، شمشیربازی، تنیس روی میز، قایقرانی، جودو، شنا و یک رشته تیمی والیبال حضور یافته اند که در میان ورزشکاران اعزامی ایران به مسابقات المپیک، 54 نفر آنان را ورزشکاران آقا و 9 نفر نیز ورزشکاران خانم تشکیل می دهند.
ارسال نظرات