خبرهای داغ:

دانشجویان بسیجی به یاری عشایر اورامانات شتافتند

گروه جهادی شهید بهرام ولدبیگی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور پاوه برای خدمت رسانی به عشایر پاوه به منطقه " وزه پوچ" و " ویراش" اعزام شدند.
کد خبر: ۸۷۲۵۹۸۸
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه به نقل از هزارماسوله، به نقل از هزار ماسوله، در راستای خدمت رسانی به روستاییان گروه های جهادی بسیج دانشجویی با همکاری جامعه پزشکی و شبکه بهداشت اقدام به ویزیت رایگان عشایر روستای زردویی شهرستان پاوه در منطقه " وزه پوچ" و " ویراش" کردند.

 

مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور پاوه در گفتگو با هزار ماسوله در این باره اظهار داشت: با آغاز طرح هجرت گروه جهادی شهید بهرام ولدبیگی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور پاوه و با همکاری شبکه بهداشت و درمان و سپاه ناحیه، با هدف خدمت رسانی در قالب طرح های محرومیت زدایی و سلامت مردم، گام مثبتی در این راستا بر می دارد.

 

 درخشان افزود: به همین منظور، اقدام به اعزام یک تیم همراه پزشک به منطقه عشایری روستای زردویی کردیم و مردم عشایر منطقه " وزه پوچ" و " ویراش" این روستا ویزیت و درمان رایگان شدند.

 

 

درخشان با بیان اینکه مراجعات پزشکی مردم عشایر این منطقه با توجه به طولانی بودن مسافت در ارتفاعات کوههای آتشگاه، سخت است و امکان پذیر نخواهد بود ادامه داد: این برنامه با هدف ویزیت رایگان مردم عشایر وزه پوچ و ویراش روستای زردویی انجام گرفت و مردم عشایر این روستا در محل اسکان خود، تحت درمان قرار گرفتند.

 

 

مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور پاوه در پایان گفت: از همکاری های فرمانده سپاه ناحیه پاوه، فرمانده بسیج حوزه شهدای باینگان، شبکه بهداشت و درمان پاوه، مسئول شبکه بهداشت روستای شمشیر و پزشک معالج خانم رقیه امینی تقدیر و تشکر دارم.

 

110 نفر ویزیت رایگان شدند

 

پزشک همراه طرح نیز در گفتگویی با خبرنگار هزارماسوله اظهار داشت: در این زمینه ویزیت رایگان و چکاپ فشار خون برای مردم عشایر روستای زردویی صورت گرفت.

 

 دکتر رقیه امینی افزود: با معاینات به عمل آمده، عمده بیماری مردم عشایر این منطقه نیز فشار خون بالا، آرتروز و زخم معده است.

 

 

وی گفت: حتی الامکان برخی از مردم بیمار این روستا که نیاز به درمان داشتند، در محل اسکان خود، درمان شدند و کسانی هم که نیاز به اکوی قلب و یا عمل جراحی و مراقبت های بیشتر داشتند، به مراکز درمانی پاوه معرفی شدند.

 

وی ادامه داد: طرح اعزام تیم‌ پزشکی به مناطق محروم خصوصا، عشایر منطقه به جهت شناسایی بیماری و تحت مراقبت قراردادن بیمار، برای عشایر این منطقه ضروری است و درصورت نیاز تخصصی، باید بیماران به مراکز درمانی مجهزتر ارجاع شوند.

 

وی در پایان گفت: در پایان این طرح یک روزه در این منطقه، ما 110 نفر را ویزیت و درمان رایگان کردیم.

 

 

آب مورد استفاده دام ها تصفیه شد

 

تیمور بهرامی مسئول شبکه بهداشت و درمان روستای شمشیر نیز به خبرنگار هزارماسوله گفت: مقدار مواد مورد نیاز برای تصفیه آب مورد استفاده دام های این منطقه تحویل روستاییان دادیم و آن را با ریختن در حوضچه های مخصوص دام ها، آب مورد استفاده را کلر زنی کردیم.

 

رئیس شورای روستای زردویی نیز در این باره به خبرنگار هزارماسوله گفت: طرح ویزیت و درمان رایگان برای مردم عشایر روستای زردویی که در ارتفاعات کوه های آتشگاه اسکان کرده اند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

حسین راشی جان ضمن تقدیر و تشکر از حضور پزشک و ارائه داروهای رایگان به مردم عشایر این روستا گفت: مردم دامدار این روستا در ارتفاعات کوه های آتشگاه اسکان یافته اند که با توجه به نبود تجهیزات، امکان مراجعه بیماران ما به مراکز درمانی با مشکل همراه است.

 

وی گفت: عشایر منطقه وزه پوچ و ویراش روستای زردویی جمعا حدود 50 خانوار است که با دارا بودن 7 هزار راس دام به امر دامداری مشغول هستند.

 

وی افزود: من به نمایندگی از مردم عشایر این منطقه از فرماندهی سپاه ناحیه پاوه، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور پاوه در برپایی طرح هجرت جهادی شهید بهرام ولدبیگی و آقای تیمور بهرامی مسئول شبکه بهداشت و درمان روستای شمشیر تقدیر و تشکر دارم.

ارسال نظرات