خبرهای داغ:
کارشناس فضای مجازی و رسانه:

شبکه های اجتماعی باعث تزلزل و سقوط محض فرهنگ ایرانی می شود

کارشناس فضای مجازی و رسانه ها گفت: شبکه های اجتماعی باعث تاثیر گذاری بر ایدئولوژی افراد وجامعه موردهدف هستند و این شبکه ها به مرور زمان جهان بینی کاربران را مورد حمله قرار داده و با جایگزین کردن فرهنگ غربی وضد دینی، باعث تزلزل و سقوط محض فرهنگ غنی ایرانی می شود.
کد خبر: ۸۷۲۷۰۰۱
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیچ از کرمانشاه، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه نشست بصیرتی با موضوع بررسی شبکه های اجتماعی با حضور استاد عباس ویسی کارشناس فضای مجازی و شبکه های اجتماعی روز گذشته در تالار علامه امینی دانشگاه آزاد برگزار شد.

در این مراسم عباس ویسی کارشناس فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به بررسی شبکه های اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: فضای مجازیِ شبکه­های اجتماعی اینترنتی یکی از مهم­ترین ابزارها برای نمود یافتن و جهانی‌شدن است. فضای­ مجازی عرصه وسیعی از اطلاعات و نمود­های مختلف معنایی را ایجاد می­کند اما در کنار مزایای بسیار، معایبی نیز دارد که عدم آشنایی کامل با فضای مجازی می‌تواند آسیب‌هایی را برای خانواده‌ها به بار آورد.

وی افزود: افراد در مواجهه با این فضا و تکثر منابع در ساخت هویت، دچار تعلیق (به معنی معلق بودن و سردرگمی) می‏شوند.
 ویسی شبکه های اجتماعی نظیر واتس اَپ، وایبر، تانگو، بی تاک، تلگرام،لاین و…. را باعث تاثیر گذاری بر ایدئولوژی افراد وجامعه موردهدف دانست و گفت: این شبکه ها به مرور زمان جهان بینی کاربران  را مورد حمله قرار داده و با جایگزین کردن فرهنگ غربی وضد دینی، باعث تزلزل و سقوط محض فرهنگ غنی  ایرانی می شود.

این کارشناس خاطر نشان کرد: در زمانهای ماضی اگردختر وپسری ازیک خانواده ازخانه بیرون می رفتند پدرومادر نگران شده ودلواپس فرزندان بودند اما اکنون باشیوه های جدید وهدفمند فرزندان وخانواده ها تحت حمله استبدادغرب وغرب گرایان لائیک هستند هم اکنون فرزند خانواده در خانه واز طریق اینترنت وماهواره وگوشی موبایل خود , می تواند در جهان سیرکرده واز خانواده, خویش ودین وفرهنگ خود فاصله بگیرد وچه بسا هویت خودرا فراموش کرده وطعمه تهاجم فرهنگی دشمنان قسم خورده ایران اسلامی شده و تغییر هویت و فرهنگ دهد.
 

وی در پایان با توجه به فرایند جهانی‌شدن و مواجه شدن نسل متراکم جوان ایرانی با فضای مجازی، تاکید کرد و گفت: ضروری است عواقب این مواجهه درایجاد بحرانهای هویتی بررسی شود. جامعه ایران به لحاظ قرارداشتن در دوره تاریخی خاص، از جنبه های «گذار» امروزه علاوه بر بحران هویت دوره تاریخی صنعتی، بحران های هویتی دوره پساصنعتی و فضای مجازی را نیز تجربه میکند. مسائل هویت های قومی هر چند محسوس نیست، فضای مجازی تحولات خاص خود را دارد. در حال حاضر با توجه به رشد فزاینده شبکه‌های اجتماعی، برنامه ریزی برای منابع هویت‌سازجدید با توجه به فضای مجازی دربرنامه ریزی های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی الزامی است.
ارسال نظرات