خبرهای داغ:
مسئول مدیریت خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه های کرمانشاه:

دانشگاه ها در بحث حجاب و عفاف فقط به دانشجویان اکتفا نکنند

مسئول مدیریت خواهران بسیج دانشجویی استان کرمانشاه گفت: دانشگاه ها در بحث حجاب و عفاف فقط به فعالیت در زمینه دانشجویان اکتفا نکنند بلکه در زمینه اساتیدِ دانشجویان هم باید فعالیت هایی داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۲۷۰۰۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مهین رضایی مدیریت خواهران بسیج دانشجویی استان کرمانشاه پیشینۀ حجاب و پوشش انسان را به اندازۀ تاریخ و آفرینش دانست و اظهار داشت: پوشش و لباس هر انسانی پرچم کشورش است . پرچمی که او بر درِخانۀ خودش نصب کرده است و با آن اعلام می کند که از کدام فرهنگ تبعیت می کند ؛ هم چنان که هر ملّتی ، وفاداری و احترام به پرچم خود ، اعتماد خود را به هویت ملی خویش مشخص می کند .


رضایی گفت:  هر انسانی که به یک سلسله ارزش ها و بینش ها معتقد و وابسته است ، لباس متناسب آن ارزشها و بینش ها را به تن خواهد کرد. حجاب و پوشش بارزترین نشانۀ فرهنگ و نماد ملّی است که به سرعت تحت تأثیر سایر پدیدۀ های فرهنگی قرار می گیرد . هر نوع دگرگونی در ساختار فرهنگ و اجتماعی ، با تغییر در پوشش مردم مشخص می شود.

وی تصریح کرد: هدف اسلام ، سعادت و تکامل انسان است و دستورهای دینی و احکام فقهی هم در همین راستاست . در حقیقت هدف تمامی آموزه هایی که از سوی خداوند متعال نازل شده، در جهت تعالی و رشد انسان در همۀ ابعاد مادی - معنوی ، فردی و اجتماعی است.  در نتیجه احکام الهی مرتبط با پوشش زمان نیز در همین راستا صادر شد ه است.
 
مدیریت خواهران بسیج دانشجویی استان کرمانشاه تاکید کرد: زن مظهر ظرافت و جمال آفرینش است اصلاح جامعه در گرو تقوای زن و محیط خانواده است. بر همین اساس زن مربی بشر است و می تواند با تربیت صحیح فرزند، امتی را رهایی می بخشد. وجایگاه والای این گوهر آفرینش اقتضاء می کند که در صرف حجاب قرار بگیرد تا ارزش های او حفظ شود و به همین خاطر است که خداوند پوشش دینی را بر او واجب فرموده است.

 رضایی یکی از ابعاد رسیدن به کمال و رشد شخصیتی زن را ، در توجه به حجاب دانست و افزود: ضروری است تمام ابزارهای فرهنگ سازازقبیل کتاب، مطبوعات، صدا وسیما درمسیرترویج ارزش های اسلامی که یکی ازبارزترین آنها حجاب وعفاف است هدایت شوند. درفرهنگ اسلامی مسأله حجاب ازنشانه های عفت و حیا است و ازمهم ترین موضوعات مربوط به مسلمانان خصوصاً زنان است.

وی گفت: دانشگاه ها دربحث حجاب و عفاف فقط به فعالیت در زمینه دانشجویان اکتفا نکنند بلکه در زمینه اساتیدِ دانشجویان هم باید فعالیت هایی داشته باشند. چرا که ممکن است دانشجو از نظر حجاب اصلاح شود، اما کارکنان یا اساتید بد حجاب باشند، بنابراین دانشجو عنوان می کند وقتی استاد یا کارکنان دانشگاه حجاب را رعایت نمی کنند چطور انتظار دارید دانشجو رعایت کند.

مدیریت خواهران بسیج دانشجویی استان کرمانشاه افزود:  بنابراین دانشگاه های استان کرمانشاه باید برنامه های خود را در زمینه حجاب وعفاف در سه سطح دانشجویان، اساتید و کارکنان آغاز کنند.
ارسال نظرات